- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Endelig, våre første fisk :-)
Endelig, våre første fisk :-)
Da, etter nesten 8 uker m innkjøring av karet, har vi kjøpt oss fisker.. Siden det er bare et 50L kar, og er nybegynnere har vi kjøpt 6 1/2 guppyer(fikk m en liten på kjøpet) og 3 gul/oransje algespisere.. Glemt jo å spørre hva de het, men skal se om jeg kan finne de her i fiskebasen.. Så nå er vi spente på om vi klarer å få de til å trives
Postet 05.10.12 kl 13:57
Så koselig at dere er i gang, høres ut som om dere har unngått de verste nybegynnerfeilene
Den gule algespiseren kan kanskje være en Kinesisk Algespiser, eller en L-114?
Den gule algespiseren kan kanskje være en Kinesisk Algespiser, eller en L-114?
Postet 05.10.12 kl 14:28
Postet 05.10.12 kl 15:33
Postet 05.10.12 kl 15:47
Postet 05.10.12 kl 15:51
Postet 05.10.12 kl 16:25
Postet 05.10.12 kl 16:29
Da må jeg skuffe deg; dama vil selge. Og det med at de ikke vokser så fort i så lite kar; tygg litt på hva det egentlig innebærer...
Dessverre får man veldig mange dårlige råd i dyrebutikkene, så veldig godt en har et forum som dette. Her kan man lese masse nyttig, og få god hjelp av erfarne akvarister, som til sammen har gjordt alle feil som finnes
Dessverre får man veldig mange dårlige råd i dyrebutikkene, så veldig godt en har et forum som dette. Her kan man lese masse nyttig, og få god hjelp av erfarne akvarister, som til sammen har gjordt alle feil som finnes
Postet 05.10.12 kl 20:17
Postet 06.10.12 kl 12:03
Synes det er synd at du har blitt feilinformert fra butikkansatte.
Ta deg en tur til butikken og spør om de står inne for sine anbefalinger.
Jeg gjorde det, og da sa de ja, men at de aldri kunne være sikker, ( jeg kverulerte vel litt ) spurte om de sier i fra om de ikke er sikre. og da sa de ja.
Dette medførte da at jeg tok med meg mine feilkjøp til butikken og skulle levere de tilbake. Men nei der var det stopp. de kunne ikke ta tilbake fisk på grunn av sykdomsrisk.
Jeg mente da at de fikk sette den i karantene. Denne fisken kunne jeg ikke ha i karet mitt, for tross alt hva de sa når jeg kjøpte den, så spiste den opp planter i karet mitt. og de hadde sagt at de sto for det de sa og anbefalte.
Men der møtte jeg veggen totalt.
Jeg mente at om de syntes det var bedre å kun selge disse to undervannsgeitene til 200,- fremfor å ha en kunde for fremtiden så sto de selvsagt fritt.
Ikke handlet mere der.
Ta deg en tur til butikken og spør om de står inne for sine anbefalinger.
Jeg gjorde det, og da sa de ja, men at de aldri kunne være sikker, ( jeg kverulerte vel litt ) spurte om de sier i fra om de ikke er sikre. og da sa de ja.
Dette medførte da at jeg tok med meg mine feilkjøp til butikken og skulle levere de tilbake. Men nei der var det stopp. de kunne ikke ta tilbake fisk på grunn av sykdomsrisk.
Jeg mente da at de fikk sette den i karantene. Denne fisken kunne jeg ikke ha i karet mitt, for tross alt hva de sa når jeg kjøpte den, så spiste den opp planter i karet mitt. og de hadde sagt at de sto for det de sa og anbefalte.
Men der møtte jeg veggen totalt.
Jeg mente at om de syntes det var bedre å kun selge disse to undervannsgeitene til 200,- fremfor å ha en kunde for fremtiden så sto de selvsagt fritt.
Ikke handlet mere der.
Postet 06.10.12 kl 12:35
Postet 06.10.12 kl 14:18
Postet 06.10.12 kl 14:20