Hva skal jeg gjøre nå? yngel!

Reddet platy og guppy-yngel i dag. Hva skal jeg gjøre for at de skal leve opp? Jeg har null peiling.

hvor lenge kan kommende mødre være i disse små føreburene?
Platy- og guppy-yngel og fødeklare mødre har det best i selve akvariet. Fødenett og fødebur er en nødløsning dersom akvariet ikke er tilrettelagt med rikelig plantevekst som små nyfødte yngler kan gjemme seg i.
Du kan lese her om oppdrett av de vanligste levendeføderne.
Det er gledelig at du som jobber i dyrebutikk vil bruke dette forumet, og jeg håper du vil finne mye kunnskap her, som du helt sikkert vil få bruk for i jobben.
Ja, jeg forstår. Problemet er bare det at det sikkert ikke er nok planter og gjemmesteder i akvarier, for ynglet har aldri levd opp tidligere.Den blir spist opp lenge før det. Vi har også helt sikkert for mange fisk i hvert akvarium, til at de skal ha noen sjanse. så jeg la mødrene i fødekasser, og bare noen timer senere, var det til min store overraskelse kommet mange små. Disse har jeg lagt i et fødenett, og mødrene uti akvariet igjen. jeg er kjempe fornøyd med dette, men nå er neste utfordring å få dem til å overleve! ja, jeg ønsker å tilegne meg mest mulig kunnskap, slik at jeg kan lære kundene mest mulig også, for at fisken skal ha det optimalt! Tusen takk for linken! og ikke minst for svaret!
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap