Juwel bioflow 8.0 filter

Hei alle sammen.

Jeg har en akvarie på 120L Juwel. har fått en pumpe med akvarie da jeg kjøpte den brukt, men det ser litt liten ut i forhold til akvarie derfor har jeg vurdert å kjøpe en nyen: Juwel Bioflow 8.0 Filter. vil den passe for min akvarie? og noen som vet hvor evt.man kan få kjøpt det billigst. Takker alle nyttige svar på forhånd

er ganske ny i akvarie verden.
Plussmedlem
Hei.

Snakker du om hele filteret? Eller bare en større pumpe?

Når du skriver Juwel Bioflow 8.0 Filter så leser jeg det som om du mener hele filterboksen med pumpe.
Men dette blir for stort for karet ditt. [URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=*NR&c=432005&t=temartic_e]Filterboksen[/URL] er for høy.

120 liter vil jeg egentlig anbefale utvendig filter til.
Men hvis du ikke har mye fisk så kan kanskje dette filteret gå. Det er ca. 30 cm høyt.
Aha, har selv også vurdert en utvendig pumpe, men vet du hvilken som vil passe best?
Plussmedlem
Spørsmålet da er hvor mye penger vil du legge i det?

Eheim 2071

Tetratec EX 700
Eheim 2224 vil også passe bra Har hatt det i en 125L selv og vært fornøyd, har sett andre her også skryter av dette filteret.
Hei igjen og takk for all info og hjelp.

Jeg har nå kjøpt en eheim pro 3 2075 pumpe. kanskje litt stor for hva jeg har nå, men jeg kommer til å ha større akvarie seinere derfor tenke å kjøpe en slik for å ha spart penger til seinere, men en ting jeg lurer på om hvordan er det enkelt å montere det i min akvarie som er Juwel 120 L iflg. han jeg kjpte karet fra. takk igjen til dere som bruker tid her for å hjelpe nybegynnere som meg
har lenge hatt lyst på akvarie fordi jeg synes det er veldig fint å see på.

et spørrsmål til under akvarie så har jeg et bord som ikke dekker hele akvarie altså littigran er ute på hver side. fikk beskjed om å bytte til noe som dekker hele snart som mulig! er det så farlig?

Aldri feil med for stort filter Jo mere plass til filtermediet, jo bedre. Mulig det blir "stiv kuling" i karet før filteret har rukket å bli innsauset med gørr, men det fine med denne er da at du kan justere ned gjennomstrømningen så det blir passelig "trøkk". Kjøpte en 2075 selv for noen uker siden, har den i en 250-L, og det er bra fart i den

Er det Juwel rio eller rekord du har? Altså: er den helt flat på toppen, men en løs "stolpe" til lysrørene og plastremser til å dekke resten er det Rio. Hadde det før, men greier ikke helt å huske om det var noen åpning bak til å dra inn slangene? Beste er ihvertfall å sette filter under, trekke slanger opp bak karet og lage en luke der hvis det ikke finnes fra før. Har du forresten den originale boksen til innvendigfilter fortsatt?

Når det gjelder bordet: Er akvariet større enn bordet? Gjelder dette både i bredden og i dybden? Bilde? Høres ikke så sikkert ut synes jeg, men har aldri prøvd...Ville sjekket om forsikringen dekker akvarievannskade ihvertfall...
Hei Henriflette, tror den er rio fordi det ikke er helt flat på toppen. ja har invendigfilteren fortsatt, men den er ikke orginal en grunn til at jeg ville kjøpe ny den er ogå veldig liten. Ja akvarie er litt større i forhold til bordet. kjøpte kare brukt fra en fyr og den hadde ikke bord. Jeg har akvarie på soveroomet mitt over et klesskap. det er på bredden karet står litt utenfor kanskje 2cm på hver side. skal laste opp et bildet i morgen.
hadde også et spørrsmål til om det er greit å bruke pumpen med engang når montert med fiskene i karet?
Kjør pumpene samtidig, sånn at den nye får kjørt seg inn.

Litt usikker på bordet som er for lite, bilde vil kanskje si oss noe mer
De selger mye billige akvarium utstyr i : Miniinthebox.no
Jeg kjøpte akvarieutstyr for bare 20 kr. Du vil ikke tro meg før du ser det selv.
Mvh: Tara
Plussmedlem
TaraTaha
De selger mye billige akvarium utstyr i : Miniinthebox.no

miniinthebox.com
Selv om det står på "norsk" så er det en kinesisk nettbutikk med (dårlig) google translate.
hei igjen...

Takk igjen til alle nyttige råd.. fik kjøpt ny akvarie på 240 L Juwel og det er montert og satt opp med fisk i . ser ut som fiskene koser seg veldig og alt fungerer perfekt. mangler bare planter i karet og evt. bakgrunn. skal legge ut bildet seinere i dag
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap