Hjelp! fargeløs kobbertetra!!

Hva skal jeg gjøre, den ene av mine 6 kobbertetra har mistet all farge og sitter i ett hjørne og "skjelver".. Fekk de for noen dager siden.. Syns så synd på den stakkar..
Det kan hende den er svakere enn de andre, og prøver å gjemme seg fordi den mobbes. Det beste du kan gjøre er å sørge for at du har nok planter i akvariet slik at den kan gjemme seg for de andre. Naturen er brutal, og det er bare de sterkeste individene som overlever. Det er en stor påkjenning for en liten fisk å fraktes fra akvarium til akvarium i en liten pose, og det er ikke uvanlig at i alle fall en fisk stryker med i løpet av de første dagene etter et innkjøp, spesielt når det gjelder små stimfisk.
Okey.. huff. stakkars.... men det jeg merket i dagmårens var at når jeg skrudde på lyset i akvariumet, hadde fisken fått tilbake en del av fargen og stimet ilag med de andre.. men etter lyset hadde stått på litt ble den lik som den var i går kveld... noen formeninger om dette?

kjøpte forresten en mallefisk også, den døde etter noen timer i akvariet mitt.. :/ men det er vell slik som kan skje... trist...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap