Snegler til pakistansk botia.

er det noen som vet om det går ann og kjøpe snegler til Pakistansk botia fisker?
Spør her på forumet (rubrikk) om det er noen som har pestsnegler de vil bli kvitt. Da blir jo noen kvitt et problem, mens du får mat til fiskene dine samtidig Ellers går det jo an å kjøpe f.eks. posthornsnegler i akvariebutikken. De yngler jo mye, så det kan bli en del sneglebarn "til overs".
Som innlegget over mitt sier, det er mange akvarister som sliter med "befolknings-eksplosjon" når det gjelder pest-snegler. Skulle tro disse mer enn gjerne vil bli kvitt de. Ser av og til annonser under rubrikk her på Akvaforum fra folk som trenger snegler, og folk som vil bli kvitt snegler.
Sneglene i seg selv er vel gratis, iallefall burde de være det etter mitt syn. MEN det er en del pirkejobb å skulle drive og samle dem inn, det tar en del tid. Så for høflighets skyld ville jeg tilbudt folk en liten sum penger, for de som er villige til å gjøre den jobben for deg.

Det er litt kaldt å sende snegler riktig ennå kanskje, det er en viss fare for at de dør av kulda i postgangen, så annonsen din bør rette seg mot folk i nærheten (kjørbar avstand).

Du bør kanskje sette opp et lite akvarium i drift, der du kan drive sneglefarm, hvis det er så at du ofte vil trenge snegler til fôr? Kjøp en haug med pestsnegler av noen for å ha en koloni å starte med, og lemp dem i denne "sneglefarmen". De fôres litt i ny og ne med vanlig fiskefôr, må ha et filter, samt litt planter.
Det ligger faktisk en artikkel her på forumet om hvordan drette snegler som for til sneglespisende fisk [I]Sneglefabrikk[/I] (De fleste av linkene i artikkelen virker dessverre ikke lenger, men det er jo selve atikkelen som er hovedsaken.)

Hvis du kan få tak i noen posthornsnegler, er disse lette å drette selv. Det har jo allerede de to i innleggene over her foreslått. Å basere seg på å kjøpe eller få fra andre blir både tungvint og dyrt i lengden, når man tenker på portoutgifter og bryderi med pakking og forsendelse.

Tilfeldig bekjentskap
© Arild Magnussen
Reklame for plussmedlemskap