Tips til fisk som går sammen med levendefødere!

Hei!

Jeg tenker på å skaffe meg akvarie i nærmeste framtid. Tenker et mellom 70-90 liter da jeg ikke har all verdens plass her i leiligheten. Det jeg kunne tenke meg å ha oppi er noen guppy og platy eller molly, noen corydoras, og noen reker. Er det noen andre fisker som hadde passet oppi et slikt kar? Og hvor mye før det blir "for mye", tenker jo at fiskene yngler en del også.
Corydoras passer ikke i hardt og alkalisk levendeføder-vann. Vanlig ancistrus klarer seg imidlertid i slikt vann.
Ellers er det stort sett ikke så mange arter som liker disse vannverdiene, så i et levendeføder-kar er utvalget begrenset til hovedsaklig andre levendefødere. Men det fins mange mer spennende levendefødere enn guppy, platy og molly
Ååå, var sikker på at jeg hadde lest at det gikk fint. Så godt at jeg skrev her da. Takk for svar
Har du noen andre levendefødere å anbefale? Jeg liker så godt at de kommer i forskjellige farger, og synes det er så gøy å se når ynglene vokser opp i forskjellige fargekombinasjoner.
Det fins f.eks. flere vakre Limia-srter, som svartbåndslimia og blå Limia.

Flere andre tannkarper som også er artige, f.eks kardinaltannkarpe. Noen killier liker også slikt vann, som f.eks. blå killi.
Noen av disse artene har jeg holdt selvuten store vanskeligheter. Men hovedsaken er selvsagt at du virkelig kan tilby dem de vannverdiene de trenger
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap