Hvor gjøre av for mye yngel?

Heisann!

Jeg har så innmari lyst på en black molly han og et par hunner. Slik jeg har forstått det er de levendefødende og vil sannsynligvis få en del unger. Men hva med plass? Jeg har kun et 60 liters akvarium og når de vokser opp regner jeg med at disse igjen begynner å formere seg igjen. Hvor gjør man av alt yngelet. Blir man nødt til å knerte de da? Har jo veldig lite lyst til dette. Blir veldig glad for svar. Beste hilsen Tora
Å holde levendefødere fikk meg til å pådra meg litersyken Jeg bruker jentekar og guttekar for å unngå innavl og kontrolle mengden avkom.

Du bør nok forberede deg på litt arbeid med å kvitte deg med oppvokst fisk, men ikke så mye som jeg har gjort Det letteste er å høre med din lokale butikk om de kan være villig til å ta imot overskuddet, så har du uansett en garanti for å slippe å avlive. Så har man jo alltids annonser her og på finn.no.

Lykke til med oppsettet, husk å innkjør karet (om du ikke har gjort det alt). Håper vi får se bilder etterhvert
Hei!

Black Molly skulle holdes i et kar med minst 120 cm lengde. I tillegg må de ha hardt og litt oppsaltet vann.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap