Viktigheten av vannhardhet? guppy + otto?

Det begynner å nærme seg at jeg skal kjøpe fisk til akvariet, og begynt å undersøke hva de har av fisker i dyrebutikkene.

Jeg har tenkt å starte med noen guppier, tre fire. Og algespiser. På dyrebutikken har de Otto, og jeg ser at i fiskebasen er den listet som "Vanlig" under "Akvarievenner" på Guppy.

Men samtidig ser jeg at GH for Otto'ene ligger mellom 0-8/0-10, mens guppy ligger på 9-19. Vil det alikevel gå bra å kombinere?

Akvariet mitt ligger på ca. 8 så jeg må gjøre det litt hardere (?høyere verdi hardere?),

En annen ting med Otto er at det er stimfisk, hvor mange stimfisker bør man ha? Jeg har et 60L akvarie og har ikke lyst å fylle det med en type fisk

Takk for din tid
Usikker

Siden du er usikker på Guppy, hva med å butte dem ut med noen Tanichthys albonubes. Som er en vakker og underholdene fisk. Tror den vil passe perfekt til politijakten.

Eller hvis du vil prøve å være litt avansert, kan Nothobranchius eggersi være tingen...

Lykke til!

Jeg vil egentlig holde det enklest mulig i starten, første akvariet siden jeg var barn :P

Jeg hadde lyst å ha guppier siden vi hadde disse da jeg var ung. Jeg ønsker samtidig å holde algene under kontroll med en algespiser, og nå viser det seg at de har mer enn bare Otto på dyrebutikken. De fleste jeg finner ligger i annet GH område enn Guppy. Er det i det hele tatt mulig å ha Guppy og algespisere i samme akvarie?
Skautrollet
Siden du er usikker på Guppy, hva med å butte dem ut med noen [URLBLOCK1]. Som er en vakker og underholdene fisk. Tror den vil passe perfekt til politijakten. Eller hvis du vil prøve å være litt avansert, kan [URLBLOCK2] være tingen... Lykke til!


Men du har rett, Venusfiskene der hadde nok passet fint inn, nå ble jeg interessert i dem

Amanoreker er også en glimrende renovasjonsarbeider, som tar ting ikke otto'ene tar.

Aha, visste ikke at rekene kunne ha slik funksjon Dyrebutikken har disse rekene du nevner Hvor mange slike reker vil være fornufig antall for algepatrulje i en 60 liter?
Kan være greit å begynne med tre, for å prøve. så kan du jo skaffe flere siden.

Selv har jeg 3 stk. i et 54 l kar. Lurer fortsatt på om jeg skal skaffe flere, eller ha en annen type reker i tillegg..

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap