Hvordan setter jeg sammen dette filteret? haster!!

Hei, jeg kjøpte et innvendig filter isted til det nye akvariumet mitt, og nå sliter jeg veldig med å sette det sammen. Bruksanvisningen kom på svensk og jeg forstår absolutt ingenting, noen som kan hjelpe? Det haster!
Hadde hjulpet om du opplyste merke og modell for filteret..

De svarte løse delene skal settes sammen og brukes som utløp. Hvor du skal dytte inn utløper må du finne ut selv...kan ikke se det på bildet. Plastslangen kan du bruke eller ikke bruke etter smak...den brukes til å tilføre luft i utløpet, slik at det blir bobler. Den skal festes med enden av slangen på den tynne piggen, og den klumpete delen skal henge utenfor akvariet. På "klumpen" er det en regulator hvor du kan regulere luftmengden.
Merket er AM-TOP (AT-600F??). Jeg prøvde og sette sammen delene, men jeg finner absolutt ikke ut hvordan de skal settes sammen, ingenting passer.. Og hvor jeg jeg skal sette inn utløpet finner jeg heller ikke..
Javel...hvor stort kar skal du drive med denne da ?

Prøv om du kan demontere "tuten" på pumpa, da ser du nok utløpet...alt det andre er nok alternative utløp.
Har du prøvd å sette den i en bøtte med vann og starte den ? Da ser du hvor vannet kommer ut...

Eventuelt ta et bilde av fronten.
Dette filteret er ferdig sammensatt?
Som Silvershaded sier velger du selv om du vil bruke luftslangen eller ikke.
Fester du filteret høyt i akvariet slik at utblåset roter litt i overflaten får du mye av den samme effekten.
Som Ciclide sier er filteret ferdig sammensatt, bare å ploppe det på plass og plugge i kontakten. Den hvite slangen trenger du ikke bruke, ikke de svarte plastdingsene heller.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap