Filter til reker/ aquascapink 140liters tank???

Hvilken uttvendig eller invendig filter er best til 140liters reker tank??
Vanskelig å si hva som er best kanskje, jeg kan ihvertfall ikke det. Det viktigste er vel å sikre uttaket med svamp eller nylonstrømpe så ikke småreker setter seg fast/blir sugd inn.
--
Ved nærmere ettertanke vil vel et utvendig være lettest å sikre..
Enig med siste taler, det er lettest å sikre vanninnsuget på et utvendig filter.

Og et kar på 140 liter trenger igrunnen et utvendig filter uansett, selv om det 'bare' er et rekekar. Jeg har vel også mistanke om at trådstarter kan få lyst til å ha noen fisk der også...
Jeg har et 160 l rekeakvarie med hjørnefilter med buet blåfiltermatte og plassert innsuget til det eksterne filteret bak.

Dette er rimelig yngelsikkert, har god filtreringsgrad og den bioligiske effekten blir stor.
Forslag til filter: Eheim Ecco Pro 300 (bruker selv Ecco Pro 200 på 54 liters rekekar) evt JBL CristalProfi e901 greenline (bruker selv e1501 på 250 liters kar)..

Innsugsrør som også gjør at du slipper proteinhinne (bruker disse på alle mine kar)..

Sikringsnett til innsuget.. (disse er beregnet på standard innsug, men bare å fjerne øvre og nedre del, for så å brette øvre og nedre kant inntil glasset slik at det holder tett, så passer den også på innsugsrøret jeg linket til over)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap