GH økning

Holder på å øke Ghen i akvariet mitt, vil ha det opp noen grader. Hvor lang tid bør det gå mellom hver gang jeg øker med en grad? Vil ha vannet opp ca 4 grader.

(vet det er skrevet om det før, men finner det igjen..)
Jeg bruker noe som heter dh-salt. Dette øker gh på en trygg og kontrollert måte uten å påvirke ph.

Anbefales
Syntes at 2-3` i døgnet er passe økning Bedre å ta det rolig, og forsiktig. Så 1`hver 7-8 time er passe, syntes jeg.

Men vet at mange bare øker gh uhemmet med 6-7`i ett jafs, og det går stort sett fint

Forøvrig, det finnes en rekke preparater som øker Gh, selv er jeg gått over på fattigmannsmodellen med gips og magnesiumsulfat (blanding 4:1), som 100% erstatter Gh+.
Takker for svar!

Jeg har tidligere brukt Ciklidesalt noe som var enkelt og stabilt. Holdt stabil PH og GH, men der er ikke å få tak i lengre, så jeg måtte finne en annen måte å ordne det på

Får øke en grad til i kveld da og en gang i morgen så blir det vel bra Får måle og teste!
Gipspulver
Hvor kjøper man gipspulver/ "fattigmannsmodellen" gips/magnesiumsulfat 4:1?
Gips
Prøv å ta et søk på "gips". Da får du fram en drøss med tråder, kanskje du finner noe der?
Jeg finner mye nyttig når jeg søker på gips, men ikke noe om hvor jeg faktisk får tak i det som er bra å bruke
Gips får du i hobbyforretninger. Panduro, f.eks
har sjekket Panduro. Bør man bruke alabastgips eller steingips?
er 1 gram på 20 liter av dette passe? jeg ønsker en høyere gh, passe for malawi, men ikke økning i ph.
Jeg bruker det ikke selv så jeg er ikke sikker. Men jeg mener bestemt å huske at alabastergips er en gjenganger her på forumet.
Korriger meg om jeg tar feil folkens
Tilfeldig bekjentskap
© Roy Sivertsen
Reklame for plussmedlemskap