Forsvunnet øreål
Den ene øreålen min på drøye 20 cm. er sporløst borte!
Hadde to stk. som mer eller mindre bodde i den innvendige pumpa på Juwelkaret og da jeg la merke til at det kun var en av dem som kom frem på sin daglige rundtur, demonterte jeg pumpa og lette overalt etter den andre - men søkk borte er den!
Den har garantert ikke hoppet ut av karet.
Kan den ha tatt kvelden og blitt spist opp av den andre ned i pumpa??
Hadde to stk. som mer eller mindre bodde i den innvendige pumpa på Juwelkaret og da jeg la merke til at det kun var en av dem som kom frem på sin daglige rundtur, demonterte jeg pumpa og lette overalt etter den andre - men søkk borte er den!
Den har garantert ikke hoppet ut av karet.
Kan den ha tatt kvelden og blitt spist opp av den andre ned i pumpa??
Postet 13.11.06 kl 08:40
Å spise opp en hel øreål, tar tid. Du ville garantert merket lukt fra akvariet, dårlige vannverdier etc om den lå i filteret, død.
Ville uten tvil tatt en leit eller 3 de nærmeste metrene rundt akvariet, øreål er utbryterkonge så det holder. De kan godt finne på å flytte seg langt fra karet også, akkurat som eplesneiler (fant ei under sofaen, 5 meter unna karet, for ett par år siden. Kanskje katta hadde hjulpet til også, for alt jeg vet )
Ville uten tvil tatt en leit eller 3 de nærmeste metrene rundt akvariet, øreål er utbryterkonge så det holder. De kan godt finne på å flytte seg langt fra karet også, akkurat som eplesneiler (fant ei under sofaen, 5 meter unna karet, for ett par år siden. Kanskje katta hadde hjulpet til også, for alt jeg vet )
Postet 13.11.06 kl 10:48
Postet 13.11.06 kl 12:28
jeg hadde en øreål som krøp på gulvet da jeg oppdaget den,så di kan leve ei stund ute av kare og kan åle seg rundt på gulvet slik min gjor...jeg har 4 katter,men ingen tok den... kanskje flaks...jeg vet ikke,men fant ihvertfall ut at dn er som en slange på land. sikker på at du har lett overalt..
di er tynne og kan gjemme seg på di minste plasser.
di er tynne og kan gjemme seg på di minste plasser.
Postet 13.11.06 kl 12:41
Postet 13.11.06 kl 13:51
Postet 13.11.06 kl 14:23
Postet 14.11.06 kl 02:30
Linn Katrine: har lett over alt på gulvet og under møbler men ser ikke spor etter den, til og med inn i møbelskapet karet står på har jeg letet.
Kan de "klatre"? Tenkte at den kanskje satt fast mellom et møbel og veggen hvis du skjønner...
Men nå har den vært borti i hvertfall i 2 uker så det spørs om ikke bikkjene har tatt den dersom den har krøpet ut på gulvet, men har ikke sett noen flekker e.l på gulvet (har et gulv hvor til og med flekker etter vanndråper synes).
Kan de "klatre"? Tenkte at den kanskje satt fast mellom et møbel og veggen hvis du skjønner...
Men nå har den vært borti i hvertfall i 2 uker så det spørs om ikke bikkjene har tatt den dersom den har krøpet ut på gulvet, men har ikke sett noen flekker e.l på gulvet (har et gulv hvor til og med flekker etter vanndråper synes).
Postet 14.11.06 kl 09:06
Å FY F*** noe så ekkelt?!! hadde jeg mistenkt å hatt en svær øreål liggende på gølvet ett eller annet sted i huset hadde jeg dæven døtte ikke fått blund på øynene før jeg hadde funnet den!
men du ville vel kanskje kjent det lukte om en ål på 20 cm lå under sofaen død? :-S
KAN jo være bikkjene som har tatt den? tror nok heller det er dem enn katten.
TVILER på at den ville ha kjørt i seg en hel ål eglentig.
en velfødd katt (de fleste er jo det) leker seg som oftest bare med byttet uten å spise det.
en nyskjerrig hund kan jo kanskje ha spist den? spesielt hvis det er store hunder du har?
går ut ifra at ålen har krøpet ut.
men du kan jo ta en slags kjepp eller noe å dra igjenom sandbunnen i akvariet? i tilfelle den har gravd seg ned for en stund og er i live?
men du ville vel kanskje kjent det lukte om en ål på 20 cm lå under sofaen død? :-S
KAN jo være bikkjene som har tatt den? tror nok heller det er dem enn katten.
TVILER på at den ville ha kjørt i seg en hel ål eglentig.
en velfødd katt (de fleste er jo det) leker seg som oftest bare med byttet uten å spise det.
en nyskjerrig hund kan jo kanskje ha spist den? spesielt hvis det er store hunder du har?
går ut ifra at ålen har krøpet ut.
men du kan jo ta en slags kjepp eller noe å dra igjenom sandbunnen i akvariet? i tilfelle den har gravd seg ned for en stund og er i live?
Postet 29.11.06 kl 22:47
Fant den inni pumpa til slutt...eller rettere sagt restene av den. Yakk!
Mistet 14 av 17 fisker på et uforklarerligvis i løpet av ei drøy uke men da det begynte å "surkle" i pumpa og komme ut rare greier skjønte jeg til slutt hva det var.
Det som er så merkelig er at det hverken luktet av karet, slo ut på nitrittestene eller at jeg fant den da jeg dro ut alt i pumpa og "slamsuget" nedi der - men nå dukket den da opp til slutt da...
Mistet 14 av 17 fisker på et uforklarerligvis i løpet av ei drøy uke men da det begynte å "surkle" i pumpa og komme ut rare greier skjønte jeg til slutt hva det var.
Det som er så merkelig er at det hverken luktet av karet, slo ut på nitrittestene eller at jeg fant den da jeg dro ut alt i pumpa og "slamsuget" nedi der - men nå dukket den da opp til slutt da...
Postet 29.11.06 kl 23:55
Postet 30.11.06 kl 14:00
Postet 30.11.06 kl 16:01