Scalare i bolle!?!
Idag ringte min søster meg, hun har ikke peiling på fisk, men har en bolle med noen få guppy, at hun hadde vært å kjøpt seg to scalare for hun syntes de var så fine.
Vet ikke hvordan type hun har men tviler da sterkt på at noen av de passer i en bolle. Han på butikken hadde sagt at det eneste som kunne skje var at de spiste på guppyen. Det er en bolle på 10 liter. I mitt hode så ringer det noen bjeller.
Ville bare sjekke med folk som har peiling, at de ikke skal være i noe bolle.
Kan man levere de tilbake?
Vet ikke hvordan type hun har men tviler da sterkt på at noen av de passer i en bolle. Han på butikken hadde sagt at det eneste som kunne skje var at de spiste på guppyen. Det er en bolle på 10 liter. I mitt hode så ringer det noen bjeller.
Ville bare sjekke med folk som har peiling, at de ikke skal være i noe bolle.
Kan man levere de tilbake?
Postet 24.01.07 kl 16:05
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=2227
Der har du info om Skalaren. Den skal ha et akvarium helst på minst 250 liter, så det blir trangt med en 10 liters bolle til den ja... :-S
Der har du info om Skalaren. Den skal ha et akvarium helst på minst 250 liter, så det blir trangt med en 10 liters bolle til den ja... :-S
Postet 24.01.07 kl 16:09
Endret: 24.01.07 kl 16:09
Postet 24.01.07 kl 16:25
Postet 24.01.07 kl 16:29
Uff da..
Hørtes ikke bra ut.Må vel gå ann og bytte dem i annet fisk.Må håpe at de er litt medgjørlig..De må vel ha informert om hva slags størrelse kar scalarer trenger..
Postet 24.01.07 kl 16:47
;)
Joda, hun har fått sin kjeft idag:P
Men da skal jeg få kjørt ned å hentet disse fiskene og kjøre dem pent tilbake. Hun sa størrelsen og alt til han fyren.
Skjønner at de ikke kan vite alt om de forskjellige typene fisk men hvordan kan man stå å si at det går bra å putte to scalarer opp i en liten bolle sammen med stakkars guppyene som var på vei til å bli spist opp.. Da er det vel bedre å si jeg vet ikke å sjekke det først.. Tar jo ikke lange tiden å sjekke det..
Takk for gode svar. Dere styrket min lille teori..
Thanx a lot!
Men da skal jeg få kjørt ned å hentet disse fiskene og kjøre dem pent tilbake. Hun sa størrelsen og alt til han fyren.
Skjønner at de ikke kan vite alt om de forskjellige typene fisk men hvordan kan man stå å si at det går bra å putte to scalarer opp i en liten bolle sammen med stakkars guppyene som var på vei til å bli spist opp.. Da er det vel bedre å si jeg vet ikke å sjekke det først.. Tar jo ikke lange tiden å sjekke det..
Takk for gode svar. Dere styrket min lille teori..
Thanx a lot!
Postet 24.01.07 kl 16:48
FruCossieI mitt hode så ringer det noen bjeller. Ville bare sjekke med folk som har peiling, at de ikke skal være i noe bolle. Kan man levere de tilbake?
I mitt hode ringer det digre kirkeklokker når jeg hører noe sånt. Dyrebutikken skulle hatt en omgang med et eller annet. Ihvertfall burde noen fortelle dem hvor skapet...eh akvariet skal stå!
Du har krav på å få levere tilbake disse fiskene. De har gitt feilinformasjon om varen de selger, og da kan ikke butikken nekte deg å heve kjøpet.
Postet 24.01.07 kl 18:34
Postet 24.01.07 kl 18:39
Nei det var i arendal.
Men jeg var med henne bort idag å fikk byttet dem inn igjen. Spurte bare litt sånn forsiktig om hvordan han kunne annbefale å ha scalarer i en bolle. De skal jo ha større plass for å trives.
Svaret hans var, Jeg må ha missforstått. Trodde du sa at du hadde pumpe, sa han.
Også sa hun jeg har jo det, men det hjelper jo ikke akkurat det, det blir jo ikke 190 l til oppi bollen selv om hun har en pumpe oppi.
Han virket sur etter jeg spurte han, kanskje han har hatt ett par dårlige dager.
Jaja, problemet er iallefall løst.
Takk for Hjelpen alle sammen
Ps, trodde bare at den på bergemoen skulle legge ned på maxis og flytte slik at de fikk en butikk på bergemoen. Ikke vet jeg.
Men jeg var med henne bort idag å fikk byttet dem inn igjen. Spurte bare litt sånn forsiktig om hvordan han kunne annbefale å ha scalarer i en bolle. De skal jo ha større plass for å trives.
Svaret hans var, Jeg må ha missforstått. Trodde du sa at du hadde pumpe, sa han.
Også sa hun jeg har jo det, men det hjelper jo ikke akkurat det, det blir jo ikke 190 l til oppi bollen selv om hun har en pumpe oppi.
Han virket sur etter jeg spurte han, kanskje han har hatt ett par dårlige dager.
Jaja, problemet er iallefall løst.
Takk for Hjelpen alle sammen
Ps, trodde bare at den på bergemoen skulle legge ned på maxis og flytte slik at de fikk en butikk på bergemoen. Ikke vet jeg.
Postet 25.01.07 kl 18:32
Postet 25.01.07 kl 19:37
Postet 25.01.07 kl 22:01
Ikke i Arendal......Eller den på Myrene er ok, er ei av de ansatte som er helt herlig å handle med.
Jeg liker Herkules zoo i skien, ikke pga kunnskapene til de ansatte, men pga utvalget, og at karene er rene og pene. Ser ut til at fikene blir tatt vare på der.
Men ingen butikker slår Dahls Dyrerike i Moss! Hverken på pris, kunnskap eller utvalg.
Vi tar ferja Horten-Moss, og da blir ikke turen så lang.
Jeg liker Herkules zoo i skien, ikke pga kunnskapene til de ansatte, men pga utvalget, og at karene er rene og pene. Ser ut til at fikene blir tatt vare på der.
Men ingen butikker slår Dahls Dyrerike i Moss! Hverken på pris, kunnskap eller utvalg.
Vi tar ferja Horten-Moss, og da blir ikke turen så lang.
Postet 25.01.07 kl 22:07