Hvilken fisk er dette?
Postet 11.02.07 kl 16:47
Jeg synes dette likner på en oppdrettsvariant av tigerbarbe, jeg.
Postet 11.02.07 kl 16:53
Postet 11.02.07 kl 16:56
Postet 18.02.07 kl 12:01
Inaktiv bruker
Postet 18.02.07 kl 12:05
Det er en tigerbarbe, ja. En oppdrettsvariant. De finnes ikke bare i sortstripete/gullfarget variant lenger.
Men den du presenterte bilde av var ny for meg... rosa?? Den er vel ikke farget kunstig vel? Det har poppet frem mange rare fargevarianter av disse med årene, men rosa har jeg ikke sett før (albino og grønn har jeg sett)
PS!
Såvidt jeg kan se av bildet, fruCossie,char den fisken din svarte pupiller i øyet...? Da er det ikke en albino du har. De har røde/rosa øyne, for de mangler svart fargepigment.
Men den du presenterte bilde av var ny for meg... rosa?? Den er vel ikke farget kunstig vel? Det har poppet frem mange rare fargevarianter av disse med årene, men rosa har jeg ikke sett før (albino og grønn har jeg sett)
PS!
Såvidt jeg kan se av bildet, fruCossie,char den fisken din svarte pupiller i øyet...? Da er det ikke en albino du har. De har røde/rosa øyne, for de mangler svart fargepigment.
Postet 18.02.07 kl 12:48
Endret: 18.02.07 kl 12:50
jo da!
det er en babre, å jeg må vel si meg enig med de andre i at det antagelig er en form for tigerbarbe.
veldig kul fisk.
Barber liker seg jo godt i stim, har du flere enn den ene?
den stimer sikkert med "Normale" Tigerbarber også, om du har det.
veldig kul fisk.
Barber liker seg jo godt i stim, har du flere enn den ene?
den stimer sikkert med "Normale" Tigerbarber også, om du har det.
Postet 18.02.07 kl 13:04
Hei. Takk for svar
Dette er ikke min fisk, det er min mor som har kjøpt seg. Hun kjøpte to.
Vet ikke om den er kunstig farget. Håper da ikke det.
De er veldig livlige og morsomme å se på. Var bare hun som lurte på hvilken type fisk hun hadde fått med seg. Nå har hun lært seg å søke på fisk her på forumet før hun kjøper seg nye fisk
Tusen takk for svarene. Veldig snilt.
Vet ikke om den er kunstig farget. Håper da ikke det.
De er veldig livlige og morsomme å se på. Var bare hun som lurte på hvilken type fisk hun hadde fått med seg. Nå har hun lært seg å søke på fisk her på forumet før hun kjøper seg nye fisk
Tusen takk for svarene. Veldig snilt.
Postet 27.02.07 kl 15:24
Postet 27.02.07 kl 15:48
Postet 27.02.07 kl 16:13
Inaktiv bruker
Rød tigerbarbe
Rød tigerbarbe
de finnes i flere fargevarianter og er avlet frem
dette er en avlsform uten mørke omeråder eller bånd
ein fredeleg og sosial fisk
de finnes i flere fargevarianter og er avlet frem
dette er en avlsform uten mørke omeråder eller bånd