Hvilken fisk er dette?

Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva denne fisken heter?
Tusen takk.
Det kunne jo ligne litt ja. Takk for svar.
Tviler på at det er en tigerbarbe de er mye rundere og har sterkere farger og svarte striper
Inaktiv bruker
Fiskefyren
Tviler på at det er en tigerbarbe de er mye rundere og har sterkere farger og svarte striper

Sett på bildet i det hele tatt ?

/jan
Det er en tigerbarbe, ja. En oppdrettsvariant. De finnes ikke bare i sortstripete/gullfarget variant lenger.

Men den du presenterte bilde av var ny for meg... rosa?? Den er vel ikke farget kunstig vel? Det har poppet frem mange rare fargevarianter av disse med årene, men rosa har jeg ikke sett før (albino og grønn har jeg sett)

PS!
Såvidt jeg kan se av bildet, fruCossie,char den fisken din svarte pupiller i øyet...? Da er det ikke en albino du har. De har røde/rosa øyne, for de mangler svart fargepigment.
jo da!
det er en babre, å jeg må vel si meg enig med de andre i at det antagelig er en form for tigerbarbe.
veldig kul fisk.
Barber liker seg jo godt i stim, har du flere enn den ene?
den stimer sikkert med "Normale" Tigerbarber også, om du har det.
Hei. Takk for svar
Dette er ikke min fisk, det er min mor som har kjøpt seg. Hun kjøpte to.

Vet ikke om den er kunstig farget. Håper da ikke det.
De er veldig livlige og morsomme å se på. Var bare hun som lurte på hvilken type fisk hun hadde fått med seg. Nå har hun lært seg å søke på fisk her på forumet før hun kjøper seg nye fisk

Tusen takk for svarene. Veldig snilt.
Så flink, lærevillig mor du har ;0)
Jeg tror ikke denne fisken er kunstig farget. Jeg har sett denne fargevarianten i mange dyrebutikker i det siste, og tviler på at alle dem greier å blemme på å ta inn kunstig farget fisk.
Inaktiv bruker
Rød tigerbarbe
Rød tigerbarbe
de finnes i flere fargevarianter og er avlet frem
dette er en avlsform uten mørke omeråder eller bånd
ein fredeleg og sosial fisk
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap