kuhlii-ål

hei,jeg er veldig nybegynner på akvariumshobbyen enda. Jeg var og kikket på fisk i går og syntes kuhlii-ålene var ganske kule. det jeg lurer på er om jeg egentlig har plass til noen av de i akvariet mitt,eller om dere syns det er fullt nok der allerede?
antall fisk jeg har står i profilen min
Du kan gjerne ha noen kuhliål i akvariet også.
Jeg er ingen ekspert på området da jeg selv er rimelig fersk akvarist,men.........mener at det burde gå fint med en "gjeng" med kuhlii. De forholder seg mest på bunnen og gjør ingen ting av seg....tar ikke plass i det hele tatt. Har selv et 160 l med div.fisk og deriblandt 6 kuhlii. Og de er kjempe kule. Kunne godt tengt meg flere. Desto fler de er desto mer tøffe blir de og da tør de å vise seg mere fram på dagtid.
okai,takk for svar! da tror jeg at jeg må ut å skaffe meg noen av de ganske snart
Enig, du kan fint ha en stim kulii åler i karret ditt. Men jeg hadde ikke kjøpt færre en 10 stk, jo færre du har, jo lettere "skremt"blir de-og da blir de ofte nattaktive fisker og du ser dem nesten aldri på dagen(egen erfaring, fra konas karr).
jeg har bare 3 khulii i 155 Literen min. to små med oransje striper, å en ganske stor "svart" khulii, som strengt tatt er mer mørkebrun enn svart.
uansett, de er fremme hele tiden om dagen. enten det er fòringstid eller ei.
kravler rundt i karet å koser seg.
så man trenger vel strengt tatt ikke ha en "enorm" gruppe før de manner seg opp?
Nei man trenger ingen enorm gruppe, men det er en stim fisk, og strengt tatt 3 kaller jeg ingen stim-så minimum 10 stk bør man minst ha av en såkalt stimfisk.
Man kan ha så få eller mange man vil. Selv ville jeg valgt en stor stim.
ja,jeg tenkte egentlig mellom 3 og 10 et sted...litt alt etter hvor mange de har igjen nå. skulle hatt flere coryer også, spesielt c.trilineatus, de er så sjenerte...men de hadde bare 2 (og jeg har det med å forbarme meg over ensomme fisker i butikkene :p)
hmm. jeg får vel skaffe en 4-5 stk til da! ^^