Hjelp meg med min guppy!!

Inaktiv bruker
Hei!
Jeg har to hunnguppyer og en hann. Hannen er blitt rød i pannen, og alle tre virker "stresset". De er sultne hele tiden, og krangler om maten uansett. Den ene hunnguppyen etterlot seg en merkelig avføring tidligere idag. den var brun/oransj og gikk i oppløsning med en gang den kom ut. Begge hundene har stor mage og en svart flekk ved buken, og er trolig gravid. Kan noen hjelpe meg ? er guppyene mine syke? finnes det noen vidunderkur??
At fiskene eter mye, gjør til at de driter slik du beskriver. At fiskene stadig er sultne, er det neppe annen enn endring av personligheten deres som kan ha noen effekt

Jeg mistenker at gutten har fått seg en på trynet av gretne, gravide damer. Sånn er verden
Inaktiv bruker
okei, hehe. idag er rødfargen i ansiktet borte, så kan nok høres logisk ut det du sier. avføringen er også mer normal. men, de er fortsatt meget sultne! men kan nok være at jeg uroer meg for ingenting ^^
Guppyer er alltid veldigsultne, så du får prøve å ikke skjemme dem bort. La dem få bare liten klype mat inntil tre ganger daglig, og aldri mer enn de spiser opp med det samme. Du kan også la være å mate dem en dag i uka. Det tåler de godt.

Hos meg spiser guppyene opp all maten før de andre fiskene i det hele tatt har oppdaget at det er mat å få, så jeg må slippe oppi mat i flere omganger, dersom de andre skal få noe.

Overforing blir derfor lett et problem, med dårlige vannverdier som resultat. Prøv deg derfor forsiktig fram, så du finner en balanse i foringa. Jeg har måttet lære meg å være litt gjerrig med foret.
Inaktiv bruker
okei, tusen takk. skal prøve på det. i starten var de aldri sultne, og maten havnet bare inn i pumpa. så, det kan nok stemme det med bortskjemming veldig lett!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap