Fiskearter i en 19,5l? (erfaringer med nano-kar)
Hvilke fiskearter synes dere passer i ett Nano-kar?
Karet er på 19,5L. Jeg har kjøpt inn rådasand 0,8 -1,2mm,en bitte liten mangrove rot og noen planter.
Tanken er at jeg skal bruke dette karet til Guppy yngel, men tenkte at det muligens var plass til noe annet også....
Eller....
jeg legger yngelkaret foreløpig på is og kjøper inn noen andre fisker til dette karet.
Noen som har erfaringer med hold av fisk, og hvilken fisk som kan trives i ett såpass lite kar?
Karet er på 19,5L. Jeg har kjøpt inn rådasand 0,8 -1,2mm,en bitte liten mangrove rot og noen planter.
Tanken er at jeg skal bruke dette karet til Guppy yngel, men tenkte at det muligens var plass til noe annet også....
Eller....
jeg legger yngelkaret foreløpig på is og kjøper inn noen andre fisker til dette karet.
Noen som har erfaringer med hold av fisk, og hvilken fisk som kan trives i ett såpass lite kar?
Postet 19.02.08 kl 19:48
Postet 19.02.08 kl 19:55
Postet 19.02.08 kl 22:26
Postet 19.02.08 kl 22:30
gå på avansert søk og søk på 20 liter og eventuelt hvilke ph du har i det karet.
jeg vet at killi bare trenger 20 liter. Men aldri sett denne fisken i en vanlig akvarie butikk bare sett en gang at det var en akvarie klubb som hadde en killi dag elelr hva d het som det hvertfall var mange killier.
Men som de andre sier så kan man ha reker snegler yngler i et 20 liters (19,5). Men som jeg sa søk på hvilke fisk som kan være i 20 liter
jeg vet at killi bare trenger 20 liter. Men aldri sett denne fisken i en vanlig akvarie butikk bare sett en gang at det var en akvarie klubb som hadde en killi dag elelr hva d het som det hvertfall var mange killier.
Men som de andre sier så kan man ha reker snegler yngler i et 20 liters (19,5). Men som jeg sa søk på hvilke fisk som kan være i 20 liter
Postet 19.02.08 kl 22:33
Postet 19.02.08 kl 22:36
Postet 19.02.08 kl 22:49
SimgirlNoen forslag dersom vi ser borti fra reker, min interesse ligger mer mot fisk ;-)
Killi, som er nevnt, er flotte fisker.
Og de er ikke så veldig vanskelig å få tak i disse. Synes at de hele tiden har killi av noe slag på TAM Alna.
Lillestrøm akvarium hadde også dette da jeg var der for et par uker siden.
De hadde også denne.
Står riktignok 60 liter på denne, men den er jo ikke så stor. Men veldig flott.
Postet 19.02.08 kl 23:58
Postet 20.02.08 kl 15:59