Fargerike fisker

Hei folkens Har lett litt rundt på forskjellige fiskesider men kan jo spørre her... Jeg har rimelige kjedelige fisker i akv. vil gjerne ha litt mer farger. Er det noen som har noen forslag til fargerike fisker?
Hei.
Mye fargerike ciklider, men det spørs jo mye på hvor stort akvarium du har, og hva slags fisk (og vannverdier) du har fra før.
Kanskje du kan komme med litt info så blir det lettere å finne fisk som passer
Ph:7 ingen nitrit. GH og den andre gjengen husker jeg ikke men vannet ligger på sånn vanlig akvariumsverdier.

Anbefaler deg virkelig å registrere akvariet ditt, og med hva som er der nå.
Det gjør det mye enklere for de som skal hjelpe deg, også senere hvis du lurer på noe annet
Skriv inn hva slags pumpe du har også.
Da var akv. registrert. Håper at det var til litt bedre hjelp.
hei var inne å så hvordan fisk du hadde. du må bestemme deg fra hvilken lokasjon du vil ha fisk i fra. Guppy og malawi fisk går ikke bra sammen dem skal ha helt forskjellige vannverdier. Så du må bestemme deg for Malawi eller sør amerika. Når du har gjort det så kan vi komme med forslag
Da går vi for Malawi. Har foresten sett en fisk : ett eller annet "Ruby Green" går denne i akv.?
Akvariegutten
Da går vi for Malawi. Har foresten sett en fisk : ett eller annet "Ruby Green" går denne i akv.?

Det er vel denne du tenker på:
Haplochromis sp. "ruby green".
Den kommer fra Viktoriasjøen, og de er "nesten" som malawi. Trenger spesielle vannverdier osv.
Se f. eks på Kjell Begby sin tråd:
Malawi och Viktoriaciklider.. Han har viktoria-ciklider, og har skrevet en del om dem.
Ellers så vil jeg si at 260 liter er en god begynnelse for malawi o.l., men siden du har Ps. saulosi, som er mbuna (algespiser) så vil jeg anbefale deg å bare ha andre mbunas i karet. Her er det bare å velge og vrake i fargerike fisker. De fleste mbuna-hunene har også fine farger. Gjerne helt forskjellig fra hannen.
Golden og
Mel. cyaneorhabdos
er to eksempler på malawi som er ganske lett å få kjøpt.
Ellers så kan du jo gå inn på "Medlemsakvariene" og søke på andre sine malawi-kar for å se om du finner en sammensetning du liker
Tilfeldig bekjentskap
© Susanne Dahl Aspevik
Reklame for plussmedlemskap