Hvilke fisker passer i et 30 liter akvarium..?

Jeg skal starte opp en 30 liter, som en begynnelse og lurer på hva som passer oppi...?
Røde krystallreker.
Vist du leiter litt i fiske basen, søker på fisk opp til 30 liter så finner du kanskje noen.

Ps. søkte for deg jeg, se her.

Men i et så lite akvarium som 30 liter så må du være nøye med hyppige vannbytter og tempraturer, ph-balanser, nitrit-mengde, gh-balanse og de andre verdiene fisken din er skjør på.
jeg er ny her. Har prøvd å søke, fant ikke noe .
30 liter er veldig smått Problemet med så lite kar er først at jo mindre vann, jo vanskeligere å holde stabile vannverdier (et lite system er mye mer sårbart for endringer enn et stort). Det andre "problemet" er at det er ikke så mange fisk som vil trives med så lite plass.

Her er et søk på fisk som kan trives.

Er man ny i akvariehobbyen vil størrelser fra 80 liter og oppover være enklere å starte med

Ellers, som something også nevner - reker er perfekt til et slikt lite kar. Og jeg kan skrive under på at reker er kule dyr! Mye mer liv og moro enn man kanskje skulle tro

Akvarieskolen kan være grei å lese litt i, og da spesielt artikkelen om oppstart av akvarium. Masse å sette seg inn i, men interessant lesing. Dessuten unngår man mange av nybegynnerfeilene som de fleste av oss har gått i
Tilfeldig bekjentskap
© Svein Lund
Reklame for plussmedlemskap