Noen som kjenner'an? vf india.

Er det noen som har sett denne før? Nylig viltfanget i India.
Photo Manju.

[External Image]
Hmmm...
Er det voksen fisk? Tenkte selvfølgelig på Etroplus canarensis, siden det sies at den er funnet igjen? Men den ligner jo egentlig ikke så mye da... Har du dem eller?
Det er ikke canarensis for den har jeg flere av og kjenner godt. Fikk oppgitt fra India at det er en ny sort, men foreløpig ikke noe navn. Størrelsen vet jeg heller ikke sikkert.
I forhold til limfuger og litt rusk ser den ikke helt liten ut. Fin i alle fall.

[External Image]
Den var fiiiin men, ikke riktig så fine som de som går i karet i kjellern her. Og som fortsatt spiser godt og roter rundt, som om de aldri har bodd andre steder
OK, fikk bekreftet fra India i natt at det var ikke sååå spennende. Det er en Etroplus maculatus. Ferskvann/ brakkvann. Den gule i fiskebasen er en fargevariant. maculatus betyr vel flekkete.
Det står også i fiskebasen at den er vanlig. Det er kanskje en lettere overdrivelse, i alle fall i Norge.
Vet ikke hva vanlig i fiskebasen egentlig betyr, da også utryddingstrua art kan stå der som "vanlig".

Fint å høre at canariene trives Modern
Du burde sende inn bildene til fiskebasen da, så vet man at dette er samme fisken.
Litt seint men. Kan nok ikke det. Det er ikke mine bilder.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap