For mye fisk?

Hei,jeg har ett 60l. akvarium, i karret har jeg: 10 Neon Tetra, 4 guppyer,2 platyer og 6 Eplesnegler,er det mye? eller kan jeg ha mere i karret? og i så fall,hva?
Det er en ganske grei mengde med fisk.
Om du skulle ha hatt mer fisk i karet måtte det ha vert 2 Platyer til, de bør ha 3 damer pr man.
jeg rekner med at både Guppyene og Platyene yngeler hele tiden, så det vil vell ettr hvert fylles opp en yngel av de.
Jeg ville hatt noen alge-etere i karet. Ottoer vi lpasse bra i karstørrelsen din.

Jon
Jon Bruce
Jeg ville hatt noen alge-etere i karet. [URLBLOCK1] vi lpasse bra i karstørrelsen din. Jon

Om da skal ha Otto bør du jo ha en stim på 5 stk, defor blir det fort veldig fult. Eplesneglene er jo gode algespisere, så vil neppe tro det vil bli problem med alger.
Det karet vi jo bli fullt ganske fort uansett med to typer levendefødende. Jeg ville ha satset på enten 4 gyppyer, 3 hunner og en han eller 4 platy med samme kjønnsfordeling og otto.
Jon
Her er jeg helt enig med Jon B. Otocinclus er ikke akkurat den fisken som gjør et akvarium overbefolket.
Jeg vil komme med en tilleggskommentar når det gjelder otocinclus, som jeg ikke tenkte på da jeg skrev det forrige innlegget. Otocinclus bør ikke settes ut i akvarier som er nyoppsatte, og bare så vidt er innkjørt. Akvariet bør ha gått seg ordenlig til, og litt algevekst må ha kommet i gang.
Jeg har ett annet karv hvor yngelen er
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap