"godkjent" pris på gullbarbe og skjørtetera?
Jeg lurte på om det er noen her ute som kunne gitt meg et prisoverslag på hva 4-5 Gullbarber & 2-3 Skjørtetetra egentlig burde koste?
Setter pris på seriøst svar.
Setter pris på seriøst svar.
Postet 20.06.09 kl 16:44
Postet 20.06.09 kl 19:25
Postet 20.06.09 kl 19:52
Endret: 20.06.09 kl 19:53
Postet 20.06.09 kl 20:54
Postet 21.06.09 kl 00:24
Hehe! Vel, det var det jeg tenkte på da jeg oppdaget at det er 1 han og 4 hunner jeg har (Av gullbarber).. Men etter å diskutert det med min bedre halvdel fant vi ut at vi ikke har plass til flere karr i den 29kvm store leiligheten vår. ;-P hehe! Litersyken tok litt av her også..
Så jeg fant ut at de må nok selges.. Både barbene og skjørteterane.. Men så vil jeg ikke "lure" noen på pris så jeg tenkte og høre hva folk gir for disse fiskene. Jeg fikk de gratis nemlig, i et 214L akvarium med altfor mye fisk i.. :-p
Så jeg fant ut at de må nok selges.. Både barbene og skjørteterane.. Men så vil jeg ikke "lure" noen på pris så jeg tenkte og høre hva folk gir for disse fiskene. Jeg fikk de gratis nemlig, i et 214L akvarium med altfor mye fisk i.. :-p
Postet 21.06.09 kl 01:22
Postet 21.06.09 kl 01:41
Postet 21.06.09 kl 01:48
For en tid tilbake hadde jeg Ildtetra. Da jeg skulle gi de bort og tømme karet fant jeg plutselig 4 små yngel bak pumpa! Dette er jo en ganske skjør fisk fra før og yngelet ikke veldig lenge. Jeg var jo ikke klar for plustelig yngel-pleie heller, så det var litt synd.
Men det virker som at tetra er ganske vanskelig på oppdrett, men det er selvfølgelig forskjellig tetra i mellom også da Jeg tenkte faktisk på å prøve oppdrett på Skjørtetetraene også, men jeg kom aldri så langt. De var for unge og jeg hadde heller ingen plass å gjøre det.
Men det virker som at tetra er ganske vanskelig på oppdrett, men det er selvfølgelig forskjellig tetra i mellom også da Jeg tenkte faktisk på å prøve oppdrett på Skjørtetetraene også, men jeg kom aldri så langt. De var for unge og jeg hadde heller ingen plass å gjøre det.
Postet 21.06.09 kl 02:01
Det er jo utrolig morsomt å finne yngel på den måten, men man burde nesten være litt klar for det vist man er seriøst på det, mener jeg da.
Tetra skal vistnok være litt "tricky" å få til har jeg hørt ja, men er ikke det halve morroa? hehehe! Synes det er skikkelig kos og se fisk som man selv har drettet, vokse opp å flytte til venner e.l.. Spessielt vist man kan "skryte" litt ved å si at fisken er utfordrene å drette.
Men så var det plassen da.. man vil og vil men kan rett og slett ikke få til! :-P Jeg prøver selv hardt å holde meg i nakke skinnet og ikke fylle leiligheten med akvarier og all slags fisk.. :-P Det er mange oppdrett jeg har lyst til å prøve. ;-D
Tetra skal vistnok være litt "tricky" å få til har jeg hørt ja, men er ikke det halve morroa? hehehe! Synes det er skikkelig kos og se fisk som man selv har drettet, vokse opp å flytte til venner e.l.. Spessielt vist man kan "skryte" litt ved å si at fisken er utfordrene å drette.
Men så var det plassen da.. man vil og vil men kan rett og slett ikke få til! :-P Jeg prøver selv hardt å holde meg i nakke skinnet og ikke fylle leiligheten med akvarier og all slags fisk.. :-P Det er mange oppdrett jeg har lyst til å prøve. ;-D
Postet 21.06.09 kl 02:11
Postet 21.06.09 kl 02:29
Postet 21.06.09 kl 02:37
Postet 21.06.09 kl 02:40
Postet 21.06.09 kl 14:25