Fange stim fisk

Noen som har gode tips på hvordan lett fange noen stimfisk i hoven? jeg har proble å fange dem.

Takk
senk vannstanden, fjern innredning, bruk to hover. en til å jage dem dit du vil. den andre hoven holdes stille til fisken er inni/så nær at du kan sveipe dem opp
Jepp to hover er et must!

Noen andre enn meg som blir småfrustrert av å stå å se på dyrebutikkansatte fange fisk med en hov? he he, snakk om å gjøre det vanskelig
Takker, brukte nå 2 hover men det var å kjempe vanskelig med stimfisk. det er enkelt å fange annen fisk.

Da har jeg endelig fanget alle TROR JEG. men heregud, nå er alle planter oppe fra grusen så jeg må nå plante alle planter ned planter pånytt alle sammen. sukk. har mange planter. å jbl plantenæring kulene vet jeg ikke hvor er, for dem er rundt i grusen.

ja jeg blir frustert av å se på dyrebutikken fange fisk og si fra dem må bruek 2 håver men det er ikke altid dem gidder å ta 2 hover.
Mine sebrafisk var livredd håven, så det nyttet ikke. det som hjalp derimot var et fødekar av typen som brukes til levendefødere! La det på siden i vannet slik at det var halv vannstand, når de var inni vippa jeg fødekaret rundt og derreter havna fisken i ei bøtte med akvarievann.
har brukt en ganske stor vase i glass. funker kjempe bra og de svømmer frivillig inn. hehe med litt hjelp selvfølgelig
det er umulig å fange stimfisk hvis det er mange!

Jeg brukte over 4 timer i går på å klar å fange alle.
Sara Beate
det er umulig å fange stimfisk hvis det er mange!

Ikke hvis du fjerner planter, røtter og annet inventar og bruker 2 hover
ingen ting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid.
Lisbeth
Jepp to hover er et must!

Hvis man er en hest er det nok best med 4 hover
For en akvarist derimot, som skal fange fisk, er det best med to håver, ja
odin andersen
ingen ting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid.

Hehe som at det tar over 4 timer å fange noen få stim fisk. Men sant at ikke noe er umlig, bare en litt større utfordring
sikkert mange som ikke liker ideen. men jeg bruker ganske enkelt å fylle en brødpose med vann og litt sand, å legge denne åpen på bunnen med litt mat inni.
Chanell78
[QUOTE=odin andersen]ingen ting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid.

Hehe som at det tar over 4 timer å fange noen få stim fisk. Men sant at ikke noe er umlig, bare en litt større utfordring

Jeg syns da at det er bedre å bruke effektive "våpen" (som to hover) og få fanga inn fisken kjappest mulig. jeg kan bare tenke meg hvor sliten og stressa fisk man får i posen etter å ha jakta på dem i 4 timer fordi man ikke bruker rktig verktøy...

Etter endret; Darn der sa jeg det igjen! hover istedet for håver!!!
Ånei! fillern!
Chanell78
[QUOTE=odin andersen]ingen ting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid.

Og jeg som akkurat dyttet 11 nye Dronningrasboraer i 240-literen, for å lage en stim til de to ensommen rasboraene som var der i ensom majestet. Akvariet gikk fra "rolig og avbalansert" til "stressa og hektisk", og jeg vurderer å flytte de over i en 130-liter. Ble litt stressa selv her, når jeg hører hvor vanskelig det er, selv om 13 fisker ikke akkurat er den største stimen i verden.
Jo jeg brukte 2 håver. men dem kom seg unna
Jeg ha ikke så stor stim av hver type men ha 2 typer stim fisk. Å det var ca 10 - 13 i hver stim jeg måtte fange. Det er drit vanskelig om å bruke det ordet. Jeg ble kjempe sliten etter disse 4 timer.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap