1 død paroon hai

heii kjøpte meg 2 parooner for ca 2 uker siden 5 cm lange akvariet er 325 l stort de sa jeg kunne ha de til de ble ca 15-20 cm har jeg tenkt til men disse 2 ukene jeg har, har jeg matet de med reker men allerede i for 2 dager siden ville den ene ikke spise etter 2 dager døde den så nå vil ikke denne spise så må gjøre alt jeg kan for den ikke skal dø jeg prøvde å gi de oksehjerter den spiser ikke det heller gradene i vannet er 26-27 følge her på AF står det 26-28 grader så da skal de være fint nitrit er fint har hardhet noe å si ?
Hva sa butikken du skulle gjøre med dem når de blir 20 cm?
Levere dem tilbake?

Hva var nitrittverdien?
butikken har ganske 2 ajvariet men har tenkt til å levere de til akvariet i bergen nitrit er gult når jeg tar testene har testet no2
Bytt 30% vann og se om det hjelper. Friskt vann bruker alltid å hjelpe, selv om det ikke er nitrit.

Men ærlig talt, hvis alle tror at de kan levere paroonhaiene sine til akvariet i Bergen når de blir stor, må de tro igjen. De har neppe plass til at alle i Norge skal komme dit med alle akvariefisk som blir for store.

Gå heller tilbake til butikken med dem, så får de ta ansvaret for å selge fisk som overhodet ikke passer som akvariefisk!
heii takker jeg kjøpte de på midtunzoo i bergen. min far jobber på akvariet så det er bare jeg som kan levere de inn for min far har ansvarlig for fesrskvanns fiskene ...
Kristian, hvor lenge har du hatt akvarium? Jeg undrer meg over om du har den nødvendige kunnskap og tekniske utrustning som skal til for å holde de fiskene du har. Hvis du ikke klarer å holde stabile vannverdier og har tålmodighet vil du risikerer å få de problemene du skriver om i dine tråder. Dette gjelder både piraja, arowana og paroon som ser ut som å være dine interesser.

Du skriver at akvariet i Bergen skal overta dine fisk etterhvert som som de blir for store, kanskje du skal snakke med dem om hvilke fisker de ønsker seg? Hvis det er det disse spesielle fiskene som ikke egner seg til vanlige akvarister som du skal fôre opp til dem, så kan du jo spørre om du kan få den tekniske utrustningen som skal til.. Tenker her på egnede beholder og filter til disse store beholderne. Sats på flere kar mellom 500 og 1500 liter, så har du en kjeller eller f eks en oppvarmet garasje du kan disse tankene i, er det jo perfekt. Disse behøver ikke være av glass, men plast / glassfiber egner seg like godt. Da kan du flytte fisken etterhvert som den vokser.

Før du får dette på plass vil du bli plaget med dårlig vannkvalitet og sykdom på disse store fiskene.
Jeg har vært i kontakt med akvariet i bergen mange ganger, ang. levering av fisk, og det er ikke alltid like enkelt.

Om faren din er ansvarlig for ferskvannsavdelingen der, burde han kansje tatt seg litt tid til å hjelpe deg litt med hobbyen din. Da jeg regner med at han da har litt kunnskaper o.l.
ja men han er ganske mye på jobben så da må eg evt. gå ut der...
Jeg bare ler når jeg leser dine poster kristian, for du sier så mye rart. Du sier du skal gi de vekk til akvariet når de blir 20+ Cm. Men allikavell har du puttet opp en annonse her på Akvaforum, hvor du er interesert i å kjøpe flere store Paroonhaier som er minst 15-20 Cm? Gir ikke mye mening dette? Kjøpe du de, for å så gi de direkte til Akvariet i bergen da? :P.
nope hehe men kjøpte meg nettop redtail 10 cm paroonen døde hehe hadde lyst på paroonhai men men
Er nok den han mener ja. = /
Er du seriøs, Kristian?

Du vet helt sikkert at denne fisken også er totalt uegnet for vanlige akvarium. Tror du erter på deg en del av de akvaristene som er seriøse på dette forumet og stenger derfor denne tråden.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap