Hvordan fisk sammen med kampfisk og venusfisk?

I 64 liter har jeg 10 venusfisker og en kampfisk hunn, er det nok eller kan jeg ha fler. Hvis jeg kan ha fler, noen fisker som er vanlige i dyrebutikker som passer bra med temp. osv?
En liten gruppe coryer kanskje?? Litt vanskelig å si når jeg ikke har noe bilde av karet å se.... Er det godt beplantet, hvilket substrat, hvilken temp, hvilken PH osv?
Coryer må ha sandbunn...
Har ikke noe bilde men akvariet har:
Små steiner på 2-3 mm
Har ikke så mange planter nå da de blei stygge og brune og jeg kasta de, har ikke fått kjøpt nye enda. Har 6 planter nå, men kan bare kjøpe fler hvis jeg drar å kjøper fisk.
Har en rot midt i.
en stein, som man kan gjemme seg i.
Nitritt osv vet jeg ikke akkurat hva er, men jeg sjekka i dyrebutikken for litt siden (de brukte sånn dråper) da var alt bra, det var bare for bløtt eller hard ellernoe, husker ikke helt hva ho sa det var nå.
Også har jeg en kokosnøtt hule.
Venusfisk er vel en fisk som skal ha litt kaldt vann (22), mens kamfisken skal ha det varmt (28?). Så i utgangspunktet er vel ikke mixen så god, hvis du skal sette fiskens beste først.
Venusfisken skal ha fra 18-22 og kampfisk fra 24-28
Jeg har 24 grader i vannet, det går helt fint med alle sammen, alle fiskene (venus+kampfisk) har fått mye finere farger enn de hadde før
venusfisk takler helt fint varmere vann. noen påstår at de holder fargene best i kaldt vann og blir bleke i varmere vann, men hvis mine fisk er noen indikasjon er det helt feil. mine går i 25-26 grader vann, sterke i fargene som bare det, og yngler som besatt.

kunne det gått med neontetra , kardinaltetra eller guppy?
Kampfisk og guppy: er det bare kampfisk hannene som tar de med store flotte haler eller er det jentene også?
Hva med 4-6 kuhlii-ål i tillegg? Jeg har det sammen med min kampfisk. De er ikke i veien for hverandre, og de plager hverandre ikke.
kuhli ål har det best på sand, og trådstarter ser ut til å ha grus.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap