Har lyst på fisk med personlighet til et 30l kar.. tips ønskes.

Overskriften høres kanskje merkelig ut, men etter å ha hatt ei fantastisk bisk malle og en spennende sommerfuglfisk (ikke i 30L vel og merke), blir liksom endlersene litt tamme i forhold.
Har trappet ned fra et 96L kar til et 30L kar og lurer nå rett og slett på om jeg skal bytte ut fiskene med noe annet. Endlersene er fine de, men de har ikke helt den personligheten til malla og sommerfuglsisken.

Hva kan være spennende å ha i et 30L kar? Noen som har noe å anbefale?
(nei, skal ikke ha større kar - det holder med det lille)

I karet er det også kirsebærreker og en sulawesisnegle. Kirsebærene kan også byttes hvis det trengs.
Du er jo en erfaren akvarist, så hva med en Betta-art? eller killi, de er litt enklere (killiene altså).
Ja jeg har kikka litt på dem, men får ikke bestemt meg. Er tom for idéer.. Eller, tenker litt på dvergkulefisk, men jeg trenger noen som kan snakke meg fra det. Hvor får man tak i nok snegler som fór osv...

He he.. erfaren og erfaren.. føles ikke akkurat sånn, men
Les alt du kommer over om kulefisk og se om det er noe for deg. Mange driver oppdrett av snegler til fôring, men jeg vet ikke så mye mer om det.
http://www.practicalfishkeeping.co.uk/content.php?sid=2698

Denne - Stjernedanio, er uten tvil et godt valg!

Sjekk artikkelen og sjekk bildene! den er flott - og en fin utfordring for evt å drette også!

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap