Litersyka, veien til et lykkerlig liv

Inaktiv bruker
Ja, jeg har blitt rammet av litersyka. Det starta i det smått med en liten 2L akvarium som jeg fikk hos tanta mi. Den lille litersmål boksen var veien inntil et lykkerligere liv i fiskens hverdag. Ung og dum som jeg var sa jeg det til min gavmilde søster som da hadde med seg en GULLFISK da hun kom. Hun hadde misforstått. Jeg sa det var et slørhaleakvarium, da mente jeg kampfisk. Egentlig hadde jeg ingen tanker om å ha noe inni den..

Ett par dager etter gullfisken var kjøpt fikk jeg da dårlig samvittighet å putta Doffen i en 10L bolle.

Et par dager etter det igjenn kom søstra mi og mamma og pappa hjem fra Alta de hadde med seg en 28L akvarium. jeg var så utrolig lykkerlig over den lille pytten som store akvarister kunne kalt den. Det tok 3 uker da hadde tanta mi og mamma avtalt at de sku kjøpe guppyer. Så gullfisken fikk selskap. de kom med 8 guppyer og en algeeter. jeg navnla dem alle. Men en dag skjedde det noe forferderlig en guppyhunn hadde dødd. Det kan man kalle et vendepunkt.

2 månter senere fikk jeg enderlig overtalt pappa til å kjøpe et litt større akvarium. Men da han ringte mamma sa mamma nei. Dette hadde da bestemor hørt å tatt hånd om. Hun dro å kjøpte en 60L akvarium til meg. Utrolig hvor lykkerlig jeg ble. så nå svømmer 7 guppyer, en kampfisk, en gullfisk og en algeeter

Jeg har bare verdens beste familie som tar hånd om ting. som hjelper meg med akvaristdrømmen min
Så bra! Stå på. Det blir nok enda flere og større akvarium etterhvert..
Inaktiv bruker
StigS
Så bra! Stå på. Det blir nok enda flere og større akvarium etterhvert..

Jeg ska love deg at sommerjobbpengene går til enda et akvarium
Veldig morsomt å lese hvordan det gikk til at fiskene dine fikk bedre plass

Jeg heier også på bestemor!
Sommerjobb, ja... Sukk! Gode minner!
Fikk overta ansvaret for vårt 54L kar i 13-14års alderen.
Da var jeg hekta for fullt!
Den sommeren gikk lønningene til nytt akvarie.
Ja, ikke bare den lønninga, men flere framover.
Et 64L, et 128L, et 200L samt noen småkar.
Hadde 7 kar oppe å gå på det meste i noen år.
Fra 17L til 200L.

Så var det nesten slutt i mange år.
Ble ungdom og hadde ikke tid til slikt
Kun 200l som fikk stå i stua i det nye huset vi flyttet til holdt stand i mange år.
Men nå er her snart like mange kar som i min storhetstid på '80tallet.

Lykke til med en kjempespennende hobby, Ronja!
Måtte liter-syka bringe deg til stadig nye høyder
BloppBlopp
Heia bestemor :-D

heia heia heia. ja litersyken tok meg og pappa bare itte 2 dager med et 380l.

så kjupte vi os en reol med 9 akvarium i xD
Inaktiv bruker
ciklidesyka
[QUOTE=BloppBlopp]Heia bestemor :-D

heia heia heia. ja litersyken tok meg og pappa bare itte 2 dager med et 380l.

så kjupte vi os en reol med 9 akvarium i xD

Haha, hadde pappa vært likens. Han spiser bare fisk x)
hehe ja men mamma er noe anet
Inaktiv bruker
ciklidesyka
hehe ja men mamma er noe anet :(

Mamma liker det ihvertfall ikke! Hun ble kjempesur da jeg vaska akvariummet i dysjen istede for badekaret. Jeg orker ikke å streve med 20Kilo grus ned 3 trapper.

Bestemor er best, hun gir iallefall støtte å hun finner ikke noe negativt ved å ha fisk ^^
Inaktiv bruker
Lisbeth
Veldig morsomt å lese hvordan det gikk til at fiskene dine fikk bedre plass :) Jeg heier også på bestemor!

, Goo bestemor
Tilfeldig bekjentskap
© Endre Sollid
Reklame for plussmedlemskap