Hexanematichthys seemanni (sølvhaimalle)

Hei
Jeg har en sølvhaimalle som det virker som er mørkredd.
Når lyset er på opptrer fisken seg vanlig, men så fort jeg slår av lyset, så kommer fisken til overflaten og blir veldig stresset.
Er det noen som kan være så snill og hjelpe meg med og finne ut hva dette kan være`?

Send gjerne en mail eller en sms dersom det skulle være interesant.

Mail: Frontflipp@hotmail.com
Sms: 93662008
Hvis du har lest profilen for sølvhai: så ser du at den er en skvetten stimfisk. Dette er forutsetningen som du må jobbe rundt.
Det mest innlysende ville være å kjøpe inn artsfeller, da vil den antakelig føle seg mye tryggere og bli roligere. Men det er det kanskje ikke plass til da disse blir store?
Den vil alltid skvette litt rundt når den blir utrygg, det er ikke noe problem i naturen eller i et svært kar. I et mindre kar vil den alltid krasje i et sideglass noe som neppe demper panikkanfallet.

Hvor stort er karet, hvordan er innredningen, og hvem bor den sammen med?
Er det noe annet som slås på eller av med lyset?
Går det an å montere nattlys til pysa di? Evt. sette en lampe inntil karet for å se om det hjelper først.

Hilsen Ola
Oki, takk for hjelpen,

Akvariet er ca 220 L, og sølvhaimallen går sammen med en del tetra, scalarer, ciklider og noen maller.
Det er kun lyset som slåes av, alt av pumper osv er i en annen kobling.
Men skal ta og prøve med nattlys og se om det kan hjelpe, for den blir veldig stresset når jeg slår av lyset. Noe som ikke er bra for fisken.
220L er alt for lite til denne type fisk. Eneste fornuftige å gjøre er å få den omplassert til noen som kan tilby et kar som er stort nok og sånn at den kan få gått sammen med flere av sin art.

I profilen til denne fisken står det at de skal ha 1500L: Holdes i gruppe i store akvarier. Mye fritt svømmerom.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap