Alt for mye å velge mellom. help.
var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste denne tråden. Håper her går greit. Jeg har nå et innkjørt 180 liter et innkjørt 250 liter, å venter på å få opp en 325 liter. Har allerede en 450 liter med scalare maller og stimfisk, en 60 liter med malleyngel, 50 liter med guppy og en 100 liter med epliser. Nå har jeg bladd rundt i fiskebasen i ei uke. Å med så mye fisk å velge i så klarer jeg ikke å sette sammen noe som helst til hverken 200, 180 eller 325 litærn. Har veldig lyst på khuliiål i et av karra og corydoras green laser. Noen som har forslag til fisk og sammensetninger til disse karra?? Alle forslagt motas med takk
Postet 22.10.10 kl 14:46
Har forslag jeg
Hvis du har lyst på kuhlii syns jeg du skal skaffe deg det og så fisk som passer sammen med de. Hva med et Asiakar? Masse flotte fisk fra Asia (som kuhlii)
Flere flotte labyrintfisker som guramier og bettaer. Er også mange flotte små stimfisk fra Asia, rasbora feks.
Jeg kjører sånn ca bare fisk fra Asia i mine kar, har også corydoras som passer fint i samme vanntype som mine fisk fra Asia
Du kan jo se i profilene på mine kar:
450L Sjokoladegurami
63L Kuhlii
63L Sjokoladegurami (karantenekar)
Paludarium Lakrisgurami
Jeg ville brukt det største karet ditt. Det er utrolig fasinerende å studere såpass små fisk i et stort kar. Blir litt mer naturlig adferd på dem. Store fisk blir liksom bare stående å stampe mellom glassveggene syns jeg (så fremt ikke karet er på mange hundre/tusen liter da)
Hvis du har lyst på kuhlii syns jeg du skal skaffe deg det og så fisk som passer sammen med de. Hva med et Asiakar? Masse flotte fisk fra Asia (som kuhlii)
Flere flotte labyrintfisker som guramier og bettaer. Er også mange flotte små stimfisk fra Asia, rasbora feks.
Jeg kjører sånn ca bare fisk fra Asia i mine kar, har også corydoras som passer fint i samme vanntype som mine fisk fra Asia
Du kan jo se i profilene på mine kar:
450L Sjokoladegurami
63L Kuhlii
63L Sjokoladegurami (karantenekar)
Paludarium Lakrisgurami
Jeg ville brukt det største karet ditt. Det er utrolig fasinerende å studere såpass små fisk i et stort kar. Blir litt mer naturlig adferd på dem. Store fisk blir liksom bare stående å stampe mellom glassveggene syns jeg (så fremt ikke karet er på mange hundre/tusen liter da)
Postet 22.10.10 kl 15:09
Postet 22.10.10 kl 15:20
I mitt akvarium 180liter, med kuhlii, har jeg:
Kinesisk værål
Siamesisk algespiserMicrorasbora (se på alle bildene for første bilde er dårlig)
Reker
Sort kuhlii
Disse artene passe perfekt ilag. Ingen som er aggressive, untatt SAE som kan sloss litt seg imellom. Derfor har jeg 6stk.
Dette er et reint asiatisk-biotop.
Jeg har slik som Lisbeth er forkjærlighet for asiatiske fisk. Spesilet fordi de har noen utrolige former og farger, men også fordi det er så mange vennlige å velge mellom
Kinesisk værål
Siamesisk algespiserMicrorasbora (se på alle bildene for første bilde er dårlig)
Reker
Sort kuhlii
Disse artene passe perfekt ilag. Ingen som er aggressive, untatt SAE som kan sloss litt seg imellom. Derfor har jeg 6stk.
Dette er et reint asiatisk-biotop.
Jeg har slik som Lisbeth er forkjærlighet for asiatiske fisk. Spesilet fordi de har noen utrolige former og farger, men også fordi det er så mange vennlige å velge mellom
Postet 22.10.10 kl 15:31
Postet 22.10.10 kl 16:33
fiskemilladen derre sorte khuliiålen... Er det en farge variant av den vanlige? Syntes den var litt tøff:D men aldri sett den i handelen?
Er en helt egen art, men de bruker å få den sammen med kuhlii. Skal være mulig å bestille bare den også. Pangio pangea heter arten, mens vanlig kuhlii heter Pangio kuhlii.
Min fikk jeg på samme kjøp med de 9 kuhliiene mine. Den hadde kommet med som en feil. Ofte vet ikke butikken at det er 2 forskjellige arter. Skal skaffe flere seinere.
Postet 22.10.10 kl 16:55