Hjelp til valg av "alpha male"?

Hei alle sammen! Jeg er ny her på forumet så jeg kan presentere meg selv. Jeg er i tyve-årene og utdannet kokk, og har jobbet som det i noen år. Har vært nysgjerrig og intressert i akvarier i et par år. Nylig var det 50% i den lokale dyrebutikken og følte at NÅ var det på tide og investere i akvarium for alvor!

Investere da i et Wromak 120x45x50 akvarium, 245 liter. Har god utvendig pumpe og ellers alt nødvendig utstyr jeg trenger. Til problemet ...

Det jeg ser etter er en type fisk med stor blikkfang faktor/litt wow faktor. Har googlet rundt i ring i en ukes tid uten og helt bestemme meg (tror ikke jeg helt finner frem). Ser etter en fisk som jeg kan tilpasse og bygge akvariumet etter, både i forhold til andre fisker, planter, dekorasjoner, vann verdier o.l. F.eks black ghost (for lite kar) og lion fish (saltvanns fisk) er to fisker jeg virkelig liker men ingen av dem passer i mitt kar. Om noen har forslag til fisk som dere tror kunne passet for meg vil jeg være meget takknemmelig. =)

Mvh
Hei og velkommen til en flott hobby :o)

Helt supert at du spør om hjelp FØR du kjøper fisk, det sparer deg for mange ergelser og fiskene for mange lidelser :o)

Hva med scalare?
En praktfull fisk, og ikke altfor vanskelig. Du bør enten ha et etablert par, eller en liten stim på 6-7 stk.

Selv er jeg veldig begeistret for perlegurami.
En solitærfisk du er ute etter?

Eg har en stor ildhalehann i en 375-liter, og den er utvilsomt et blikkfang i karet
Karet ditt er i grenseland størrelsesmessig, etter min mening, men 120 cm går sikkert greit.
Velkommen.
Hva med Blå Acara? En flott fisk med bra størrelse som ikke krever for mye plass, karet ditt ville være perfekt til et par av de.

Hehe Beurre blanc, veldig bra ordspill på nicket ditt med tanke på yrket ditt.
Takk for svar Likte de blå acraene. Var lite informasjon under "akvarievenner" her på siden. Har du noen gode tips? Madammen smeltet jo når det stod at de dannet par for livet ut... hehe.