Trenger litt input på fiskebestand i 480 liter kubekarr?
Halla!
Er inne i en oppbyggingsfase på nytt saltvannskarr i stua på 840 liter, så da blir det et ledig karr til ferskvann. Dette karret er på 480 liter, med målene 90x70x70.
Som hovedfisk har jeg tenkt på en gruppe VF Altum Scalarer. Disse får jeg nok i August/September en gang.
Vurderer også Corydoras Sterbai og en del L- numrerte maller. Men kunne tenke meg noe mer oppi der også. Gjerne en større tetrastim som ikke står på menyen til Altumene
Noen gode forslag?
Det blir en del beplantning i karret som skal belyses med En Aqua-Medic Oceanlight 4x54 watt T-5 med LED moonlights. Eventuellt også en 250 watt HQI med ferskvannspære i den.
På forhånd takk
Mvh JRR
Er inne i en oppbyggingsfase på nytt saltvannskarr i stua på 840 liter, så da blir det et ledig karr til ferskvann. Dette karret er på 480 liter, med målene 90x70x70.
Som hovedfisk har jeg tenkt på en gruppe VF Altum Scalarer. Disse får jeg nok i August/September en gang.
Vurderer også Corydoras Sterbai og en del L- numrerte maller. Men kunne tenke meg noe mer oppi der også. Gjerne en større tetrastim som ikke står på menyen til Altumene
Noen gode forslag?
Det blir en del beplantning i karret som skal belyses med En Aqua-Medic Oceanlight 4x54 watt T-5 med LED moonlights. Eventuellt også en 250 watt HQI med ferskvannspære i den.
På forhånd takk
Mvh JRR
Postet 02.05.12 kl 20:21
Hm!
ikke mye innspill her gitt
Nuvel! Var en tur i Oslo igår og fikk da med meg Hypancistrus foredraget til Erlend D. Bertelsen.
Fikk masse input på ulike L- numre jeg kunne tenke meg å ha i min nye tank.
Fortsatt litt usikker på valg av stimfisk til dette oppsettet, men jeg regner med at jeg går for en gruppe med VF Dolkestikk tetra. Disse er store og flotte og vil vel heller ikke være på menyen til Altumene.
Mvh JRR
ikke mye innspill her gitt
Nuvel! Var en tur i Oslo igår og fikk da med meg Hypancistrus foredraget til Erlend D. Bertelsen.
Fikk masse input på ulike L- numre jeg kunne tenke meg å ha i min nye tank.
Fortsatt litt usikker på valg av stimfisk til dette oppsettet, men jeg regner med at jeg går for en gruppe med VF Dolkestikk tetra. Disse er store og flotte og vil vel heller ikke være på menyen til Altumene.
Mvh JRR
Postet 04.05.12 kl 08:07
Postet 04.05.12 kl 08:58
Postet 04.05.12 kl 11:08
Endret: 04.05.12 kl 11:16
Halla!
Da er en type stimfisk allerede sikret. Det ble Dolkestikktetra, 10 stykker. Eneste problemet er vel å finne en plass til de til karret er oppe å går med ferskvann da
Foreløpig står det der med saltvann i til 840 literen er oppe å går.
Hm! Hive ut noen gullfisker fra en 64 liter må vel gå an?
De skal jo over i en dam alikevel, så da slår jeg jo to fluer i en smekk
Tror jeg skal gå for noen øksefisk i toppen og noen bunntittere litt lengre ned i karret.
De beste innspilla på fiskebestand får man jo sjøl ved å tenke litt høyt
Mvh JRR
Da er en type stimfisk allerede sikret. Det ble Dolkestikktetra, 10 stykker. Eneste problemet er vel å finne en plass til de til karret er oppe å går med ferskvann da
Foreløpig står det der med saltvann i til 840 literen er oppe å går.
Hm! Hive ut noen gullfisker fra en 64 liter må vel gå an?
De skal jo over i en dam alikevel, så da slår jeg jo to fluer i en smekk
Tror jeg skal gå for noen øksefisk i toppen og noen bunntittere litt lengre ned i karret.
De beste innspilla på fiskebestand får man jo sjøl ved å tenke litt høyt
Mvh JRR
Postet 06.05.12 kl 10:44
Endret: 06.05.12 kl 10:45
Postet 06.05.12 kl 20:38
Postet 06.05.12 kl 21:03