Hvordan få planten til å stå fast på bunnen?

Jeg prøver så hardt jeg kan å grave røttene ned i grusen, men grusen min er litt for lett.. Noen tips? Er det lettere med sand?

Nå har jeg fått den idèen at jeg skal anskaffe meg en trebit eller noe å ha på bunnen, hvordan får jeg planten til å vokse på den? Har en anubias nana som visstnok skal kunne vokse på en sånn trestokk?
Har du problemer med at planta flyter opp, kan du bruke planteanker som hjelp

Her er en produktomtale også.

Det stemmer at anubias liker å vokse på enten stein eller en rot. En rot bør du kjøpe på dyrebutikken, ettersom ikke alle røtter passer like godt i akvariet. Kjøper du på dyrebutikken er du i alle fall trygg på at den ikke er farlig å bruke.

Du fester anubiasen på rota ved hjelp av tråd. Her er et kjempegodt tips til hvordan.
Anker
Det jeg har gjort med de platene jeg har hatt litt problemer med å sitte er å feste et "anker" på de.

Du kan kjøpe det her, eller bare bruke litt fantasi!
Hehe...du var nok kjappere enn meg der Nille
For meg høres det ut som du har alt for lite lag med grus, hvis du ikke får det til å sitte. Hvordan kan grus være lett?? Det er absolutt ikke enklere å få det til å sitte med sand, men sand foretrekkes av andre grunner (som du finner "100" tråder om på forumet hvis du søker) Skal planterøttene ha noe feste bør du ha 5-7 cm dybde på grus/sandlaget. Og ja, anubias skal ikke plantes på "bakken", men på rot eller stein
Jeg har bare den grusen som fulgte med akvariet jeg.. Var en ferdigpakke jeg fikk til jul.. Men hvis det skal være 5 cm så har jeg for lite ja, har vel kanskje 3 cm elns.
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Magnussen
Reklame for plussmedlemskap