Planter som blomster

Hei, er det noen som vet om planter som får blomster, UNTATT sverdplante og anubias?
Jeg skal ikke ramse opp hvilke planter som blomstrer, men de fleste akvarieplanter blomstrer og det gjør de over vann. Så skal du ha mulighet for å få blomster må du nok legge forholdene til rette, senke vannstanden feks.
Men da vokser de ikke høyere vell?
Sånne planter som Ludwigia repens, får de blomster når de kommer i overflaten?
De kan vokse ut av karet hvis du ikke har dekkglass. Bilde av blomsten til Ludwigia repens
Så de fleste i den familien stopper ikke å vokse når de når overflaten?
De vokser jo over vann og vil strekke seg opp mot lyset. Men da er det jo bare å klippe de ned som man gjør når de blir for lange under vann
Ok, men so en tråd der det stod at vassppest kan blomste? den kan vell ikke det?
Joda, den blomstrer den også. Jeg er ingen ekspert, men jeg tror alle akvarieplanter blomstrer.

Hvis du ser litt i plantebasen selv er det flere planter det er lagt inn bilde av blomstene til de forskjellige.
Planter som blomstrer
De fleste planter blomstrer, men da helst over vann. De fleste planter vi bruker i akvariet er jo sumpplanter. Noen planter kan også blomstre under vann, men det er rene vannplanter, eller planter som kan utvikle frø under vann, hvor blomsten stopper i veksten under vann. En slik plante kan være Barclaya.

Cichlid-Power
Planter som blomstrer
Ludwigia repens eller en av de andre Ludwigia artene blomstrer over vann. Hvorfor ikke plante plantene i en blomsterkasse på verandaen. Da blomstrer de med fine smørgule små bloster. Det gjør jeg om sommeren.

Cichlid-Power
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap