Teite teite andemat!!!
den ble med som blindpassasjer med noe fisker jeg kjøpte og nå er hele akvariet ødelagt... 2/3 av plantene er døde pga mangel på lys...
noe er alvorlig feil i karet... fisker dør og planter dør...
hvis jeg vil totalrenske karet, kan jeg putte alle fiskene i en bøtte mens jeg rensker det? og da mener jeg tømme hele, ta ut grusen, vaske den, kjøpe helt nye planter og begynne fra scratch rett og slett....
men jeg burde vel beholde noe av vannet ellers må jeg vel kjøre inn karet på nytt og så lenge kan ikke fiskene ligge i bøtta....
HJELP!!
noe er alvorlig feil i karet... fisker dør og planter dør...
hvis jeg vil totalrenske karet, kan jeg putte alle fiskene i en bøtte mens jeg rensker det? og da mener jeg tømme hele, ta ut grusen, vaske den, kjøpe helt nye planter og begynne fra scratch rett og slett....
men jeg burde vel beholde noe av vannet ellers må jeg vel kjøre inn karet på nytt og så lenge kan ikke fiskene ligge i bøtta....
HJELP!!
Postet 05.04.09 kl 21:13
Postet 05.04.09 kl 21:16
ja det er sant! tenkte ikke på det med filteret, er så lei meg her at jeg klarer ikke tenke helt klart...
lurer på om jeg skal bytte til sand når jeg først skal bytte... har to pansermaller som jeg akkurat har fått og de vil nok heller foretrekke sand enn grus med bartene sine....
noen som har noe sand å anbefale?
lurer på om jeg skal bytte til sand når jeg først skal bytte... har to pansermaller som jeg akkurat har fått og de vil nok heller foretrekke sand enn grus med bartene sine....
noen som har noe sand å anbefale?
Postet 05.04.09 kl 21:18
Postet 05.04.09 kl 21:36
Postet 05.04.09 kl 21:39
Jeg er pinlig nøye med å fjerne andemat av planter eller vannet fisken kommer i. Det er så utrolig vanlig å få med seg denne blindpassasjeren. Jeg har faktisk klart å unngå å få en eneste en i mine kar, men det har også kostet meg noen timer med pirkejobb. Holder ikke bare å skylle, noe kan sitte klistret igjen så da er det bare å saumfare planter og plukke vekk hver minste lille bit av andematen! Jeg kan ikke fordra denne lille satan-pest-planta!
Postet 06.04.09 kl 09:43
Endret: 06.04.09 kl 09:44
Postet 06.04.09 kl 09:56
Postet 06.04.09 kl 10:38
En gullfisk jeg hadde før slukte andemat, så det gikk ikke ann å ha i det karet
Jeg vil tro at sand er bedre enn grus siden sand er mer ømfintlig for fiskene. Jeg byttet til finkornet rådasand, noe jeg er strålende fornøyd med. Den er ikke for lys og ikke for mørk Pluss at ålene og corydorasene ble mer aktive.
Jeg vil tro at sand er bedre enn grus siden sand er mer ømfintlig for fiskene. Jeg byttet til finkornet rådasand, noe jeg er strålende fornøyd med. Den er ikke for lys og ikke for mørk Pluss at ålene og corydorasene ble mer aktive.
Postet 06.04.09 kl 10:38
Postet 06.04.09 kl 17:16
Postet 06.04.09 kl 17:33
Postet 08.04.09 kl 06:55
mulig... jeg har god belysning ja. det vokste som ugress der frem til nå... buhu jeg gråter nesten når jeg ser akvariet nådarwinDet er ikke mulig at du får andemat inn i pumpa da?, da blir det fort fullt av gørr og krise i karet. Sett gjerne på en nylonstrømpe og blåfilter på innsuget. Har du god belysning og nye rør?
men idag er dagen!
vi skal tømme hele, ta bort grus, sette inn sand og nye planter. begynne helt fra scratch!
Postet 08.04.09 kl 06:58
Postet 08.04.09 kl 06:58
Postet 15.04.09 kl 01:15