Planter fra ikea

Jeg har sett at de selger planter på IKEA, og det står at disse kan brukes i akvariumet. Men er litt skeptisk, jeg har maller som er glade i å "ete" på blader og lurer på om de kan være skadelige for fiskene..
Var lite informasjon å finne
Skeptisk
Det finnes veldig mange tråder om planter fra ikea, jeg har gjort et søk.
Mange av disse plantene er helt vanlige akvarieplanter somn også selges i dyrebutikkene.
Jeg har flere ganger kjøpt planter på Ikea. Som oftest varer de ikke så lenge. Erfaringen er at det ofte ikke er røtter på dem og fiskene spiser dem før de får slått rot. Andre har sikker bedre opplevelser med disse plantene. Nåe de er merket at de kan brukes i akvarium føler jeg meg safe.
jeg har nettopp kjøpt inn planter derfra, de var jo billige jo !!! 25 pr stk.

håper de vil slå rot og trives, jeg visste ikke at det ikke var så bra å kjøpe derfra.

savner bare navnet dems på klistrelappen ....
noen som vet hvordan planter det er eller som kan ta et bilde av de som de har kjøpt?
det var mange sorter

jeg kjøpte noen lysgrønne med små blader på stilken, og masse røtter som stakk ut på selve stengelen, og en mørk grønn sverdplante, samt en mørk grønn med små blader på stilkene

har ikke peiling på hva de heter .
IKEA hvor da? Jeg finner aldri sånne planter på IKEA furuset...
Maya_me
IKEA hvor da? Jeg finner aldri sånne planter på IKEA furuset...

De har hatt det på furuset hver gang jeg har vært der. Står i hyllene med de andre potteplantene
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap