Plassering av planter

jeg har kjøpt meg en god del nye planter, og lurer på hvordan jeg kan plante dem i akvariet? følgene planter har jeg:

2 stk algekule
1 anubias
3-4 bacopa
1 limnophila sessiliflora
2 vanlig skruvallisneria

kan ta dem fra hverandre og plante hver for seg.

har dere noen gode råd??
2 stk algekule
Skal ikke plantes, de skal rulle rundt på bunnen

1 anubias
Fester du på en rot som oftest. Liker ikke å bli plantet på bunnen

3-4 bacopa
1 limnophila sessiliflora
2 vanlig skruvallisneria

Alle disse er greie som bakgrunnsplanter siden de blir høye. Del de gjerne litt opp så det blir litt "luft" mellom og lys slipper lettere til.
anubias: hvordan fester jeg den? Har en kokkosnøtt hule..... hvordan fester jeg den til hula???
Inaktiv bruker
Med fiskesnøre.
Dette er en god artikkel om hvordan du fester javabregne til en trerot. Jeg fester mine anubias på samme måte
fin artikkel, men vi har ikke bare saks, nål og fiskesnøre. far er ikke noe arbeidsmann. er det noen annen måte å feste den på??
Inaktiv bruker
Det er mulig å bare feste med fiskesnøre, men det kan bli litt vanskelig på en kokkosnøtt. Har hørt om noen som bruker sytråd og gummistrikk også. Jeg har ikke prøvd dette selv...
får prøve med litt frem.......
Hyssing, strikk, sytråd, fiskesnøre. men vær litt forsiktig når du bruker noe så skarpt som sytråd og fiskesnøre så du ikke lager feller hvor fisk kan sette seg fast og skade seg. har sett stygge tilfeller av det
hvis jeg bruker strikk tril å feste seg?? er det farlig???
Inaktiv bruker
Nei. Ikke så lenge det ikke er noen "løkker" fisken kan sette seg fast i
har en pose med strikk, store, små og mellomstore. tar de strammeste jeg finner. er det ok? passer på at det ikke er noe fisken kan sette seg fast i!!
Sara Beate
fin artikkel, men vi har ikke bare saks, nål og fiskesnøre. far er ikke noe arbeidsmann. er det noen annen måte å feste den på??

Har du ikke saks eller nål`?
Tobbi
[QUOTE=Sara Beate]fin artikkel, men vi har ikke bare saks, nål og fiskesnøre. far er ikke noe arbeidsmann. er det noen annen måte å feste den på??

Har du ikke saks eller nål`?

skrev feil:s

vi har bare saks og nål og fiskesnøre
Har du en drill?
Borr 2 eller 3 små hull som du trer snøre imellom.
Sara Beate
har ikke drill:(

lån til nabo. Eller stikk innom biltema, clas ohlson, europris mm og kjøp deg en billig en.

Jeg har brukt sytråd. den kommer til å løse seg opp etterhvert og da håper jeg plantene har vokst fast.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA2013
Reklame for plussmedlemskap