Plantene forsvinner

Hei jeg lurer litt på om noen kan hjelpe meg.... Plantene mine forsvinner, dvs de dør slik at bladene blir helt vannaktige og krøllete... Jeg får ikke tatt noen gode bilder.. Stilkene står igjen uten blader.

Vannverdier er ok. Eneste er Nitat som er litt høyere enn normalt(det det pleier å være). Men langt under noe alarmgrense.

Ellers har jeg ikke satt i noen nye fisk, men har fått noen flere yngel (guppy).

Skal jeg rett og slett ta ut plantene, eller kommer de til å komme seg etterhvert?? Hva kan jeg gjøre???
Hvilke fisk og planter har du?

Ancistrus vil gnage i stykker det den klarer å gnage i stykker.

Det samme gjelder flere andre L-maller

-Tim
Du må fortelle hva slags plante det er og et bilde ville hjelpe mye.

Det selges en del planter i dyrebutikkene som ikke er vannplanter (utrolig irriterende) og de dør etterhvert under vann, feks dracaena. Men er det en en vannplante du har kan den finne på å komme igjen. Spesielt knollplanter eller cryptocoryne.
Cryptocoryne har det med å "smelte" ned når den er nyplantet for så å komme igjen med full vekst
Har 2 Ancistrus, men de har nok ikke klart å gjøre dette så plutselig. Jeg aner ikke hva planten heter, men det ligner på fredslilje(stueplante). hurtigvoksende.
Jeg har hatt plantene i ett års tid ca. Skal prøve meg på bilde igjen i kveld...
Gi ancistrusen litt grøntfor i form av agurk, squash eller noe. De spiser også kjøtt, men virker som de vil ha grønt så sørg for at de får det utenom plantene dine

Stikk en teskjed i grønnsaken så synker den
Mange av vannplantene er dyrket i sump med bladene over vann. Når disse senkes dør bladene, og "undervannsbladene" vokser ut etter en tid. Disse bladene kan se litt anderledes ut enn sumpbladene.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap