Hva er dette for en plante?
Hei jeg prøver å få en oversikt over hva jeg har av planter i akvariene mine men det var ikke så lett som jeg trodde.
Denne planten tror jeg selv er en type Anubias men jeg veit jo ikke for da hadde jeg jo ikke skrevet dette innlegget Men er det noen der ute som kan fortelle meg hva dette er for plante så hadde jeg blitt glad. Å det kommer nok flere bilder av andre planter jeg lurer på også
Denne planten tror jeg selv er en type Anubias men jeg veit jo ikke for da hadde jeg jo ikke skrevet dette innlegget Men er det noen der ute som kan fortelle meg hva dette er for plante så hadde jeg blitt glad. Å det kommer nok flere bilder av andre planter jeg lurer på også
Postet 24.09.09 kl 01:07
Du har helt rett i at det er en anubias, og jeg tipper at det er Anubias barteri "nana"
Postet 24.09.09 kl 09:24
Postet 24.09.09 kl 12:00
Postet 24.09.09 kl 12:23
Postet 24.09.09 kl 12:29
Anubias trives best med å ikke ha rhizomet ("rota") begravet - så hvis man vil ha den på bunnen kan det være en fordel å binde den fast på en liten stein som kan stå på bunnen. (Pass på at det bindes på en sånn måte at fisker ikke kan sette seg fast i overskuddstråd osv)
Men legg merke til "trives best" - ikke at det er helt absolutt. Du kan kanskje sette den i grus også - i såfall er det viktig at den ikke settes for dypt - jo mer av rota som er over grusen, jo bedre.
Men legg merke til "trives best" - ikke at det er helt absolutt. Du kan kanskje sette den i grus også - i såfall er det viktig at den ikke settes for dypt - jo mer av rota som er over grusen, jo bedre.
Postet 24.09.09 kl 12:40
Liz HDette bildet viser Anubias barteri var "nana" i en 480-liter. [IMG]http://akvaforum.no/images/aquarium/thumbs500/11060_080208015640.jpg[/IMG]
Det der må være de flotteste anubiasene jeg har sett! Så tette og frodige! Har du et nærbilde å vise?
Etter endret: Forresten helt sprøtt å se på det bildet. Jeg klarer ikke innbille meg at det er en 480L. Hehe, jeg ser for meg små praktbotia i et lite kar. Hvor store er praktbotiane?
Postet 24.09.09 kl 12:48
Endret: 24.09.09 kl 12:50
Postet 24.09.09 kl 16:08