Microsorum pteropus

Jeg har et akvarium på ca 14 liter. Jeg kjøpte et ganske lite ett i begynnelsen fordi jeg må se hvordan det er først. Så jeg lurte på om Microsorum pteropus er en plante som er fin å ha i begynnelsen... det vil si at jeg spør om det er en plante som er lett å holde fin. hvis det er noen som vet det så vil jeg gjerne få vite det:-P


sandra
Den planten du spør om er lett å få til, men den vokser veldig langsomt. Jeg har den i alle mine akvarier, og har fått dem til å vokse seg fast på røtter. Det er veldig praktisk, for da er det lett å ta ut både rota og planten hvis du skal fange fisk eller ominnrede.

Men siden den vokser så langsomt bør du kombinere beplantningen med noe som vokser fort, f.eks. Limnophila sessiliflora og/eller Ludvigia repens. Dette er en stengelplanter som er lett å formere i akvariet, og derfor lette å fornye. Jeg kan dessverre ikke legge link til disse plantene, men du kan gå inn på profilen min, og se på innholdet i mine akvarier og finne dem i plantebasen derfra.

Dette er planter som jeg er veldig fornøyd med. Det finnes massevis av andre planter også, prøv å lete deg fram til noe i plantebasen her på forumet.
Jeg vil anbefale små Anubias planter. Blir dumt med stengel planter for de fleste stengelplanter vokser seg ut av din 14-liter på få dager. Mose er også en god idè å ha i ett så lite kar. Faktisk perfekt. Anbefaler deg da Javamose fordi denne er lett å få til - vokser i alle kar under nesten alle forhold og stille få og små krav.

Du kan også ha algekuler fordi de vokser sakte og er en fin dekorasjon

EDIT: Algekula er visst en alge, men en positiv alge som forhindrer dårlige alger da, Donald? Takk for at du retter på meg!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap