Må jeg rive opp alt sammen?

Hei

Jeg har gjort en generaltabbe. Før jeg kjøpte planter skulle jeg selvfølgelig ha tatt en titt her. Da hadde jeg lest at steinull og vatt skal vekk før plantene settes i grusen. Men som naive figuren jeg er tok jeg meldingen fra ekspeditrisen for gitt; "innpakningen rundt røttene skal være på" .

Planter og fisk ser ut til å trives, men når jeg leser her inne at steinull og vatt forringe vannet lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre. Må jeg rive opp alt for så å starte på nytt ?
Du trenger ikke rive opp alt, men bare ta opp plantene, fjerne steinulla rundt røttene og plante dem på nytt
Hei Lisbeth og takk for svaret.

Jeg uttrykte meg upresist. "(..)rive opp alt forså å starte på nytt" er min litt slurvet måte å skrive "(..)ta opp plantene, fjerne steinulla rundt røttene og plante dem på nytt ", så du bekrefter det jeg var redd for
Leste om akkurat det samme i går, her står det tips fra noen med erfaring. Ta en om gangen, og så gjør du jo aldri den bommerten igjen :o)
Yupp, må vel bare sette igang med omplantingen ..grumf
Orphan
Yupp, må vel bare sette igang med omplantingen ..grumf

Det er da ikke noe problem. Planter om litt her og der rett som det er jeg
Hei Alden

Jeg var bare så inderlig fornøyd med slik tingenes tilstand. Uansett, jobben er nå gjort
Orphan
Hei Alden Jeg var bare så inderlig fornøyd med slik tingenes tilstand. Uansett, jobben er nå gjort ;)

Bilder?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap