Jukse litt (plastplanter)

Noen som vet hvor man kan finne plastplanter som ser ut som virkelige? De fleste jeg har sett, ser man tydelig at de er falske.
Siden jeg ikke eier grønne tommeltotter, så kunne jeg tenkt meg å jukse litt. Ser ikke bra ut de få plantene jeg har..

Tips?
jeg selv har bare kunstige planter. ta en titt og se om di jeg har er bra nok.

Det er av merke Hagen og Marina
Selv brukte jeg å være en av de som ALDRI skulle ha uekte planter i akvariumet mitt, men i påsken brøt jeg det løftet. Kom over en silkeplante av merket Marina Eco Scaper, som jeg faktisk syns var veldig fin. Fine naturlige farger (ikke sånn selvlysende grønn som mange falske planter er). Du kan jo kansje google det merket og se hva du finner?
Tror i alle fall silke er veien å gå om du vil det skal se så ekte ut som mulig. Da blir det ikke så plastikk-aktig, og bladene beveger seg fint og naturlig i vannet.
Søkte litt på det, og fant mange flotte planter.. Men, hvordan er disse og holde ren? Har null erfaring med slike planter(silke)..
Nå har jeg bare en da, så noe ekstremt my erfaring har jeg ikke, men min plante er det i alle fall ikke noe problem å holde ren. Jeg tar den av og til ut og skyller den i rent vann, ellers sørger eplesneglene og ancistrusen for resten av renholdet.
Det er uansett lite skitt som fester seg på den, så det tror jeg du ikke trenger å begymre deg for.
Linka
Siden jeg ikke eier grønne tommeltotter, så kunne jeg tenkt meg å jukse litt. Ser ikke bra ut de få plantene jeg har..


Jeg måtte se litt på karene dine i din profil og det er nok ingenting i veien med tommeltottene dine

Planter må ha lys, og jeg ser at er det noe du ikke tilbyr i særlig grad i dine kar...

På en 200L ville jeg brukt 3-4 lysrør, som går over hele karets lengde.
Med nok lys og noen planter som er enkle å få til har du plutselig et frodig kar. Kan feks anbefale Vallisneria og gulrotgress til Asia-karet ditt! Enklere planter å få til skal du leite lenge etter. Se feks mitt kar med disse plantene her

Jeg ville aldri aldri aldri satt inn verken plæstikk eller silkeplanter i mine kar. Nå har jeg nok litt større interesse for planter enn folk flest så jeg ser med en gang at det er kunstig uansett hvor bra det er laget.

Men det er noe med det å se plantene gro og trives. At det lever! Å sette inn noe som ser ut som planter men er dødt og ikke vokser er virkelig helt uforståelig for meg. Da fyller jeg heller opp med masse røtter, kvist, stein, eikeblader eller kattapablader som gir et naturlig utrykk og samtidig gir fiskene trygghet og gjemmeplasser

PS: Ikke meninga å være så OT, jeg svarer ikke på det du spør om, men ville bare gi deg litt tips. Godt ment
Plussmedlem
Enig med Lisbeth her. Jeg eier ikke grønne fingre jeg heller, men i karet vokser det som bare fy. Alt jeg gjør er en gang i blant å tilføre litt plantegjødning uten nitrater og fosfater, skifte vann regelmessig og å skifte lysrør når disse blir gamle.
Eneste bevisste valget jeg har gjort i forhold til plantevekst er å velge planter som ikke er spesielt krevende.
Kan vel egetlig og føye meg på listen av de som er enige med Lisbeth (selv om jeg faktisk har en uekte plante i et av karene mine). Jeg er skikkelig dårlig med planter, og klarer å ta livet av selv kaktus, men det gror godt i karene. Trikset er vel å velge planter som vokser raskt, og som er enkle. Her er plantebasen til god hjelp. Og nok lys er jo selvfølgelig viktig.
Gulrotgress og pistia er etter min erfaring planter det nesten er umulig å ta livet av, og det er sikkert mange flere.

Men nå er jeg ingen dekorasjons-snobb, og selv om jeg foretrekker naturlige ting i mine akvarium, slik som steiner, røtter og ekte planter, så ser jeg aldeles ikke ned på andre som ikke vil ha det, og prøver ikke å omvende noen. Smaken er som baken, og så lenge fiskene trives med omgivelsene sine, så har vi gjort jobben vår. Jeg tror neppe fiskene tenker "huff så stygt" når de ser et grelt plastikkslott, selv om jeg kansje gjør det, de ser nok heller bare et fint gjemmested. Selv om planter hjelper til med å skape et godt miljø i vannet, er det jo ikke nødvendig så lenge man har god nok filtrasjon og oksygentilførsel, og jeg mener fremdeles at selv om ingen ting slår den ekte varen, så finnes det falske planter som ser helt ok ut.
Er nok enig med tanke på det med lys.. Men å skaffe et armatur som dekker hele koster jo flesk! ihvertfall der jeg har kikket. Men har planer om å skaffe når skattepengene kommer Og hvilke lysrør bør jeg satse på da?
Lisbeth: hva heter den rød/lilla planten du har midt i karet ved rota? Var flott!
Linka
Lisbeth: hva heter den rød/lilla planten du har midt i karet ved rota? Var flott!

Det er rød lotus - veldig fin! Har nettopp kjøpt en slik selv, men ikke plantet den ennå.
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap