Dårlig utvalg av planter?

Når jeg går i dyrebutikken, f.eks akvariemagasinet som jeg var i går, så finner jeg bare 3-4 standard "kjipe" planter. Jeg skulle ønske det var bedre utvalg. Hvor i allverden kan man kjøpe nydelige blomstrende planter, gress, moser og flyteplanter som man ser i plantebasen? Jeg bor i Oslo så man skulle tro at det var mulig å få tak i?

Noen tips?
Jeg har akkurat bestilt planter fra aquano.no, de har mye utvalg av forskjellige planter.
Takk for tips! Etter jeg postet i går så sjekket jeg ut tråden til Grapejuice litt lenger nedpå siden: "Hvilken nettbutikk bruker dere for tiden". Fant utrolig mange bra nettbutikker, bl.a aquano.no som du nevner, akvarieboden.net og flere.
Kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke har benyttet meg av netthandel tidligere!
Jeg var innom min lokale dyrebutikk for noen uker siden, var omtrent ingen planter der og plantene som var der var i ganske dårlig fatning. Jeg likte aquano svært godt da det var lett å filtrere plantene, f.eks. om det skulle være bakgrunn plante, eller om det skulle være en enkel plante å holde.
Har stort sett den samme opplevelsen selv.

Plantet opp et 450L kar for noen i familien her for et par uker siden og var da innom åtte butikker før jeg var fornøgd.

Snakket samtidig en del med de som jobbet der og de har visst problemer med planter for tiden. Buddy på Metro vurderte å slutte helt med moderplanter da de ikke får solgt det og noe som gikk igjen hos de fleste var at mye av det de solgte mest av, slik som eleocharis og mye vallisneria, ikke lenger er lov å importere.
Bredt utvalg fine planter
Buddy øverst på Oslo city har 20-30 ulike arter og plantene ser veldig fine og rene ut. De forklarte at målsetningen var å selge ut alt før neste ukes varelevering. Ingen alger eller snegler i karet deres, så vidt jeg kan bedømme.

Vedlagt bilde fra et av mine akvarier som er beplantet m planter derfra. Jeg fikk ikke engang plass til alle de ulike plantene, så noen måtte vente på neste akvarium...
Jeg misstenker at mye av plantene som blir tatt inn blir kastet og at de rett og slett ikke tar inn så mye som før lenger pga svinn? Det selges også mye planter privat.
Mange planter trenger både co2 og ekstra sterk belysning for å trives og start-akvaristen har som regel ikke det. Ofte ikke dyrebutikkene heller. Sånn sett er det bra at de tar inn allsidige hardføre typer.

Jeg er sikker på at de kan skaffe til deg det du ønsker deg ila kort tid.
De fleste dyrebutikkene tar inn planter fra Imazo eller Tropica.
Som andre nevner i tråden her er også aquano gode på planter.
Tilfeldig bekjentskap
© Else Therese Sirevåg
Reklame for plussmedlemskap