Seilfinnemolly--sakte vekst?

Mine seilfinnemolly-babyer vokser utrooolig sakte.De er ca et halvt år nå,og på størrelse med neontetra.
De svømmer fritt i 250-literen. Skal de virkelig vokse så sakte??
hmm... jeg ville trodd at de skulle vokse litt fortere ja.. spesielt siden du har dem i ett såpass stort akvarium! hvordan er ph`n i vannet å sånn da? kanskje det har noe å gjøre med det? spiser de mye? blir de jaget eller er det noen tegn på vantrivsel? jo bedre fisken trives jo fortere vokser den. når jeg setter fiskunger over i "stor" tanken (155l.) vokser de som oftest som bare juling med en eneste gang!
Hva slags fôr gir du dem? Går det mye i flakfôr på boks?
Hei!

Da de var små fikk de artemia i kube,og nå spiser de det samme som resten,dvs flakfor,mygglarver,alger,grønnsaker og slikt.
De er trill runde,men korte i vekst

Vannverdiene er fine,skifter vann en gang i uka,de blir ikke jaget og er rolige harmoniske fisk.

Jeg vet at seilfinnemolly gjerne trenger litt salt,men DET får de ikke i dette karet.
Det kan kanskje være svaret på at de ikke vokser??
Molly vokser helt fint uten salt i vannet, så det er ikke grunnen.
Når jeg drev oppdrett på disse, oppnådde dem 5-6cm størrelse i løpet av en 3 månedersperiode, dersom jeg hadde dem i ett eget kar, med svært hyppig foring. Daglige vennbytter var ett must.

De som derimot vokste opp i hovedkaret, hadde flere "platåer" i veksten. Dvs at dem vokste godt en stund, for å å holde denne størrelsen lenge.
Enkelte fisk, brukte faktisk ett år på å nå voksen størrelse, av en eller annen grunn...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap