sort tetra

Hei!

Noen som har en oppskrift på hvordan mann skal få sort tetra i lek?
Med Sort tetra, antar jeg du mener Sort Neontetra? Denne er nok ikke spesielt vanskelig å få til å leke, men som sin rød-blåe bror, tror jeg det er ekstremt vanskelig å fø opp yngel fra denne arten.
nei det er ikke sort neontetra jeg mener.Den heter fra butikken av sort tetra....men mangen kaller den for skjørtetetra.Ja neontetraen er ingen enkel sak
Skjørtetetraen er det to som har registrert oppdrett på her i AFs fiskebase. Hvis du ser etter, finner du

Hold musemarkøren over navnet på de to personene på siden jeg linker til ovenfor, og det popper opp et bilde med en forklaring på hvordan de gjorde det. Skjørtetetra skal være veldig enkel å oppdrette.
takker for svarNå er det bare å prøve da å se om jeg får det til
Da søker du på skjørtetetra i fiskebasen, går på oppdrett og ser åssen jeg og eddie gjorde det Ingen heksekunst egentlig, du må bare ha riktig for til yngelen. Jeg har ikke helt funnet det, mine vil ikke ha artemia i hverken den ene eller andre formen... Rigg opp et eget kar for dem med klinkekuler i bunn, litt javamose el hornblad gjør sitt forå fange opp eggene. Slipp oppi den tykkeste hunnen du har, tilsett hannene dagen derpå og se etter egg i mosen. Fjern de voksne når eggene er lagt.
hadde vært gøy å vite...
Jeg sliter litt med å finne ut av hvem som er han og hun det derre med at den ene har større finne enn den andre akn jeg bare glemme.. men er det nærliggende å kunne si at hunfisken er vesentlig større enn hannen.. for jeg har hatt mine i ca 1/2 år og 6 stk er "store" og tykke og 4 er mindre og tynne.. de store som er tykke, er det virkelig kulemage på.. de spiser i grunnen like mye alle sammen, så jeg tror heller det er hunner med mye rogn.. men de vil vel ikke legge de fra deg i et selskapskar vil jeg tro..
De jeg hadde, var som dine, Mulle Mekk, hunfiskene store, tykke beist, hanfiskene mer småvokste og beskjedne av seg
hunnen blir rett feitere enn hannen.
hun er rett og slett rundere i formen.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap