juvelciklide yngel

Hei. Har fått yngel av juvelcikliden. Har et 250 l akvarium med andre typer ciklider i også. Bør jeg ta ut yngelen? Hva skal de ha og spise?
Med 9 ulike "Juvelciklider" i basen, var det jaggu ikke lett å få lagt til en lenke til din fisk, her :p
Men det er vel Hemichromis frempongi du har?

Yngelen bør fôres opp med artemia. Jeg er litt usikker på hvor gode foreldre disse er, med tanke på å vokte yngelen fra øvrige sultne krabater. Du kan jo for å helgardere ta halve kullet over i ett eget oppfôringskar, når de er blitt frittsvømmende.
Re: Frank Angell
ja...he he.. Det er en http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1730, - lifalilli.
ER LITT USIKKER, DA MINE ER MYE STERKERE I FARGENE ENN DISSE BILDENE INNE PÅ FORUMET. De er dyprøde med turkise metallflekker.
Hvordan skal jeg klare å få dem opp av akvariet?
Vet at denne varianten har vært solgt en del her på Sortland (Tropehagen), kjenner ikke til at de har solgt noen av den du linket til (men det betyr jo ikke nødvendigvis at de ikke har gjort det :p)

Å få de ut av karet er ikke alltid like enkelt. En finmasket håv, er vel det beste. Faren for at foreldrene går koko og angriper håven er vel stor, men det er jo lov å prøve seg
Hei. Har kjøpt disse ciklidene i Harstad ifjor og mener det er lifalilli. Fant en lik på Harjos zoo like før jul. Den så så pjuskete ut at de ikke visste hvilken fisk det var. Var grå og nesten gjennomsiktig da...men nå er han majestetisk. Takk for all hjelp.
Akvariumsgær`n
De er dyprøde med turkise metallflekker.


er det ikke denne du har? :


høres mer ut som den.
de er i allefall veldig gode foreldre. FOR gode. de andre fiskene kan få igjennomgå litt.
Neeei....den er jo nesten helt lik, men mangler den mørke flekken på kroppen. ...ja, ja ...ikke vet jeg. Har tre stykker av dem og ingen har den mørke flekken. Hmmm.....dere virker så overbevist....er det usannsynlig at det er lifalilli...og i tilfelle...hvorfor..?????!! Glem det...det ER lifalilli...d står under beskrivelsen at den ofte forveksles med B, men at den mangler de to mørke flekkene....Men takk for hjelpen likevel..
Egglegging
Heisann! Hjelp trengs her nå. Har et par av denne art, link følger: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1724
De har holdt på å legge egg i flere timer i dag. Så den ene steinen vi har i akvariet er stappet fulle av egg. Hva bør jeg gjøre nå og fremover? De vokter veldig og jager unna andre som kommer i næreheten av dem og eggene.
Kjempemoro:-)
Hei.

Beklager at det tok sin tid, men jeg har ikke vært på nett
Jeg måtte ta ut alle de andre ciklidene slik at de fikk være alene med yngelen da de var klekket. Dette fordi de holdt på å ta livet av de andre. Dette er SVÆRT gode foreldre og de andre fiskene fikk stygge sår etter at juvel foreldrene hadde angrepet dem. Jeg ventet med å fore yngelen til ca en uke etter klekking. Deretter har de fått knust, vanlig ciklidemat og ca en gang pr dag to terninger med frosne artemia. KRUTE GODT...De vokser fint Har ikke hatt de andre fiskene oppi enda og kommer ikke til å gjøre det før yngelen er solgt. Foreldrene er ennå kjempeflinke
Håper dere fikk svar på det dere lurte på...Hvis ikke er det bare å spørre igjen.

Ps. De tar yngel inni munnen sin og spytter dem ut igjen et annet sted ettersom hvor de vil ha dem. ( de spiser dem ikke...det trodde nemlig jeg først
Hei igjen! oppdaget i dag tidlig at alle eggene var borte, samtlige, ikke et igjen. Dem lå heller ingen andre steder i karet. Vi ha slamsugd karet i dag også, så det kan jo være de ble tatt med der. Men dem er veldig bevoktende på samme plassen enda, hva kan det komme av? Bør vi skille dem av helt nå da?
oj ojojoj
Ja...he he...foreldra flytter nemlig egga til en annen plass for klekking..ooops..ja hehe...håper ikke du har tatt dem da Men hvis de fremdeles vokter, så kan det jo ha gått bra. Jeg ventet to dager så dukket det plutselig fisk opp. Vent et par dager før du avskriver dem iallefall. Håper du er sikker på at det er motsatt kjønn? Jeg hadde nemlig to hunner som var såpass forvirra at de la egg flere ganger...men...ingen mann...ingen barn
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap