Yngel på galaxyrasbora

Fikk idag øye på noen små streker som svømte rundt i planteakvariet. Siden jeg bare har en fiskeart i akvariet (galaxyrasbora) så måtte det jo være denne. Må si at dette var en gledelig overraskelse, at disse leker og får yngel såpass lett. Har bare hatt fiskene i akvariet i en uke. Regner med at det svømmer store mengder yngel nedi akvariet ettersom at jeg fikk 3 yngel i bøtta etter å ha støvsugd litt i riccia mosen foran i karet. Disse fikk jeg fanget opp og de går nå i en liten balje. Tror nok ikke det egentlig er så mye vits i å fange dem, da de ikke har noen fiender i akvariet, men måtte jo studere dem litt Legger med et bilde som viser yngelen.
Så kult da!

Har tenkt å kjøpe Galaxyrasbora! Har du noen tips om hvordan akvaret burde "innredes"?

WoW!!;-D
Dette er jo superkult, ettersom denne arten er så ny!
Gratulerer virkelig
Du bør nok først og fremst satse på et artskar kun med denne ene arten evt. også noen fredelige reker. Deretter tror jeg det er viktig med masse planter som fiskene kan gjemme seg og legge egg mellom.
Gratulere så mykje!! Kjempemoro!
Men angåande tankfrendane; vil ikkje rekene forsyne seg grovt av egg og yngel?
Takker, det er mulig at rekene kan forsyne seg av eggene, men de klarer ikke å spise yngelen, den er kjemperask. Vet faktisk ikke om kirsebærreker spiser egg, kanskje noen andre kan litt om det?
Sindre Dybvik
Fikk idag øye på noen små streker som svømte rundt i planteakvariet. Siden jeg bare har en fiskeart i akvariet (galaxyrasbora) så måtte det jo være denne.


SÅ ARTI!! ^^
å jeg som flipper helt ut bare jeg ser mine Svart Neon vise spesiell interesse for hverandre!
lykke til med oppvekst av yngelet!
Virkelig artig å se at du får dette til uten kanskje tanken om oppdrett i dette karet. Det borger jo for at også vi andre kan forsøke noe liknende, nemlig å skape et fint akvarium som også gir denne fisken gode forhold både for voksen fisk og yngel Det artige er jo at fisken klarer dette selv så lenge endel faktorer er på plass.
Gratulerer Sindre! Så gøy! Har du peiling på om du får dem til å leke like etter flytting, også? Hvis de gjør det, så kan man drive stor-oppdrett ved å la dem leke i et kar med bare klinkekuler, selv om de vanligvis går i et selskapskar
Hvordan går det?(:
Har du noen nå som har vokst seg til?!;D
Noen som har en formening om det faktisk treng mose, eller om man kan bruke klinkekuler?
Jeg bruker javamose i karet der disse går la med røde krystallreker. Javamosen er jo hjem til masse små kjekke organsismer som yngelen kan spise av og vokse opp iblant

Har enda ikke sett noe lek da de gjemmer seg om jeg kommer nært akvariet,men om de etterhvert får yngel så legger jeg sikkert ikke merke til den før de blir litt større :p

Jeg har forsåvidt et lite akvarium stående utendørs med algebefengt vann i,dette karet har 1 oppgave og det er å samle opp svarte mygglarver. Om det virker? Jepp,og dette er jo snaddermat for disse søte små fiskene

Ene lokale dyrebutikken der jeg kjøpte dem fra har lyst å kjøpe fra meg om oppdretten går bra. De nekter å ta inn mer VF etter at de leste her inne at den naturlige bestanden begynner å minske til kritiske nivå
Oi!!
Du kjøpte i sentrum, gjorde du ikke??(:
Kjøpte du de siste 5??
For jeg hadde laget 60litern min til oppdrettskar,
men da jeg kom tilbake for å kjøpe dem(2hanner og 3hunner),
var de solgt!;(
De sa de ikke ville ta inn flere fordi de var utrydningstruet,
men at vist jeg fikk til å drette dem ville de kjøpe yngel fra meg!;D
Kan du sende meg mail eller noe sånt vist det blir yngel på deg?(:
For jeg har utrolig lyst til å prøve oppdrett på disse krabatene,
så her har du full støtte og lykke til med oppdrett!
Betalte du forresten 99 kr stykk??(:
Prisen jeg betalte er hemmelig
huff, antar du fikk de gratis da...men de er like greit ettersom du
(muligens) greier å drette dem!!
Hehe de var nok ikke gratis nei, men prisen var ganske behagelig synes nå jeg :p
huff, ikke gjør meg lei meg!;( hehe...
men lov meg sånn nogenlunde billige yngel om det blir noen da!
hiha..(;
Det kan jeg ordne vettu

Men må samtidig passe på at butikken får noen de også siden jeg har lovt dem det
hehe..ja det skal nokk gå bra!
Blir det innavl om søskenene drettes??
Må jeg ha tak i andre eksemplarer i tillegg og?:S
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2012
Reklame for plussmedlemskap