Råd om Agassizii-lek?

Hei apisto-venner! Panduroene mine leker som bare rakker'n (så jeg selger/gir unna yngel og eldre lekspar), MEN agassizii-paret og -trioen min har ikke vist særlig action. Okey, de har ikke bodd så lenge her hos meg, MEN de har lekt hos gammel eier. Hos meg har de røtter, skiferhuler OG kokosnøtthuler å velge mellom + riktige vannverdier. Hva kan problemet være?
Kanskje de bare er sære...

Nei da, men kan hende de ikke har fått innordnet seg ordentlig enda. Funnet seg favoritthule o.l

Mvh Linka
Mine er litt blyge og leker i det skjulte... Kom over egg ved en tilfeldighet en gang... Ikke lett å kunne vite om de har ynglet eller ikke :S
Hm...tillegg
Bør kanskje tilføye at jeg fórer variert, rutinemessige vannbytter OG at fiskene (trioen) deler en 120L m/5 L-134. Paret går i en 85L, og ingen av disse apistoene har "konkurrerende" arter i samme kar. MEN, tror vel ved nærmere ettertanke at jeg er for utålmodig. Agassizii'ene kom til meg ETTER 14. august en gang. De bør sikkert få tid på seg til akklimatisering og å finne seg nye revir? Andre som har leksstimuli-tips?
En hunn er ganske gul...
Flir, likte den kommentaren om blyg fisk. Panduro-hunnene mine er IKKE blyg i det hele tatt, type: "jeg er SÅ klar - bli med inn i hulen'a!" Gremmm! Og så henger hun rundt v/huleåpningen de nærmeste 14 dagene og vokter egg og wigglers. Nå (ma-)troner hun stolt i fortroppen av en yngelskokk på minst 10-15 stk. MEN jeg synes å merke at agassiziiene er en litt mer avslappet og rolig fisk - kan godt se for meg at de driver med no' tull borti buskene/bak en rot. Gjerne for meg Takk for innspill (og tålmodighet er som kjent en dyd). Argh!
Vet ikke om det var tilfeldig, men mine agassizi lekte ofte når tetraene lekte, og da vannverket mitt i en periode sørget for at ph sank, gikk de også i lek. Ellers så er vel tilsetning av eshas vitaminer et godt tips
Hm...
Tror det begynner å bli på tide å kline til med senking av pH og litt fres på levendefóringa. Hva tror dere? Et par reale vannbytter og få pH ned til +/- 6 + frossen artemi, cyklops og litt avskallet artemia (da går nok A. pauciradiatus berserk også, finner nok mye snacks med barte-støvsugermunnene sine)...
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap