Hvordan bruker man avskallede artemiaegg

Ble anbefalt en annen type artemia egg(Artemia Brinelife), den nye er avskallede artemiaegg kontra "Artemia-Salina" fra eldorado der klekke prosenten er ca 10% etter mange forsøk.

Men hvordan bruker man avskallede artemiaegg? er det på samme måte som artemia egg med skall?

Avskallede artemiaegg pleier man å fóre med uten å klekke først...
Aggi
Avskallede artemiaegg pleier man å fóre med uten å klekke først...




Aaaaha, er det derfor det lukta så utrolig jævlig etter å hatt dem i klekkeren i 2 døgn.


Kan man virkelig fore 1 uke gamle scalare unger med frysetørka avskale artemia?

Det kan ikke jeg svare på... Har ikke hatt scalareyngel
Roger Fredheim
[QUOTE=Aggi]Avskallede artemiaegg pleier man å fóre med uten å klekke først...




Aaaaha, er det derfor det lukta så utrolig jævlig etter å hatt dem i klekkeren i 2 døgn.


Kan man virkelig fore 1 uke gamle scalare unger med frysetørka avskale artemia?


Det går fint å male dem kraftig i en morter f.en uke gamle scalare.Det kan gjøres m.frysetørket yngelfor også, som ellers er litt vel stort for yngelen selv om det er smått.

mvh.Aina.
Jeg ga mine scalareyngel avskallet artemiaegg fra de var tre dager gamle. Blandet det med akvarievann i ei sprøyte og sprøytet det ned til dem.
Jeg skulle egentlig klekke vanlig artemia til dem, men da jeg ble syk orket jeg ikke å holde på med det. Jeg tror du har større sjanse til å få dem til å overleve hvis du klekker "vanlig" artemia og gir dem.
Hos meg vokste 35 yngel opp på dette fôret.

Lykke til
hei hei Panduro, :0)


mm...3dager gamle...
da har du vel mistet en del underveis, men å klekke artemia er helt sikkert ideellt.
Jeg vil vel tro, at gjennomsnittet av oppvoksende yngel har ligget på 60 til 80yngel ca3ggr. årlig hos meg i noen år, så jeg satser alltid på for smått enn for stort i før størrelse.

mvh.Aina
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap