Gullfisk/Yngel (Fiskebarn)

Jeg tok inn mine to Gullfisk fra hagedammen for noen dager siden. Disse er nå alene i et 160l. I dag såg jeg mange små yngel på glassruten.

Spørsmål...

Vil foreldrene spise barna dersom jeg ikke tar disse ut?

Hva spiser slike smårollingene?
De vil ganske snart bli spist. Gullfisk er glupske.
Hvor store er yngelen? Prøv om du får dem til å gape over finknust flakfór og avskallede artemiaegg... Knus gjerne fóret i en morter hvis de ikke klarer å gape høyt nok

De trenger ikke mat før evt. eggeplomme er brukt opp, eller før de svømmer fritt...
Aggi
De vil ganske snart bli spist. Gullfisk er glupske. Hvor store er yngelen? Prøv om du får dem til å gape over finknust flakfór og avskallede artemiaegg... Knus gjerne fóret i en morter hvis de ikke klarer å gape høyt nok ;) De trenger ikke mat før evt. eggeplomme er brukt opp, eller før de svømmer fritt...


Takk for svar.. Ja, jeg ble overrasket da jeg såg disse smårollingene.Yngelen er ca 5mm lang. Kan ikke se noe eggeplomme på dei. Skal prøve å fange noen og sette disse i eget kar da.
Bra Grattis, forresten Gøy med yngel...
Grattis!
Om du ser yngel i hovedkaret (hvor de store og sultne foreldrefiskene er), så hvorfor ikke prøve et gammelt og velbrukt triks å la småttisene gå i samme kar med de samme vannverdiene, MEN fysisk adskilt fra mor og far (enten i plastflytekar eller i yngelnett - personlig liker jeg plasten best). Jeg bruker dette når malawiene mine spytter. Klart det er jobb å fange småtrolla, men verdt det. Humre! Mitt tips nr. 2 er å bruke et mini yngelkar m/vann fra hovedkaret, og ha gullfisk-yngelen oppi der. Send meg en mail, så kan jeg sende deg mikroorm startkultur. Genialt å fóre glupske yngel fra eggleggere med - om man ikke er svoren artemiaklekker Hvis ikke, skriv en mail til "Malawi er best". Jeg vet han har gullfiskyngel pt. Han kan gi praktiske råd
Men slike små yngelkar kan de vel ikke være lenge i? De skal jo ha vokseplass også...
Tilfeldig bekjentskap
© Marita Helgesen
Reklame for plussmedlemskap