Skalarene spiser sine egne egg!:-(

Jeg merket i går kvell at Scalaren hadde lagt mange egg. Jeg ble knall glad og håpte på scalarene mine var gode foreldre. Di paste på dem som gull når lyset var på og jeg så. Når jeg kom hjem fra skolen i dag var absolutt alle egga vekke, hva har skjedd?
Bjørn O.
Jeg merket i går kvell at Scalaren hadde lagt mange egg. Jeg ble knall glad og håpte på scalarene mine var gode foreldre. Di paste på dem som gull når lyset var på og jeg så. Når jeg kom hjem fra skolen i dag var absolutt alle egga vekke, hva har skjedd? :-(

Hei, jeg regner med at dette er første gang de legger egg? Scalarene kan spise eggene sine de første par gangene før de faktisk forstår hva de egentlig skal gjøre. De trenger ofte med andre ord litt øving.

De legger nok nye egg snart og de blir bedre og bedre, så fortvil ikke for mye - ganske vanlig for Scalare
Det er første gangen i mitt akvarium, men dei har lagt egg mange ganger før.:-s
Hvis disse scalarene går i selskaps-karet ditt, det du har registrert i profilen, så er det ikke så sikkert at du skylder på riktig fisk nå

Alle fisk sluker egg med stor appetitt, og enkelte tyr til skitne knep og triks for å få gapet fyllt med egg. Jeg tror hver eneste en av fiskene dine er mulige syndere her. Til og med treige eplesnegler gomler i seg fiskeegg med glupende appetitt.

Skal du regne med at scalare-paret får beholde eggene, må du nesten ta dem ut og sette dem i et eget leks-kar der de kan oppfostre ungene sine.

En artikkel om scalareoppdrett finnes her.. skrevet av undertegnede
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap